Dyscyplina naukowa: Ekonomia i Finanse

 dsc2631nw

Mail

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.    

Identyfikator ORCID

https://orcid.org/0000-0001-6185-5932

Wykształcenie kierunkowe

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomii i finansów
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Magister ekonomii
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków
Magister stosunków międzynarodowych
Krakowska Akademia, Kraków

Zainteresowania naukowe

Zainteresowania naukowe Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych teorią ekonomii, przedsiębiorczością, marketingiem oraz zachowaniami konsumentów na rynku. Od kilku lat zajmuje się szczególnie problematyką związaną z marketingiem relacji, co było przedmiotem jej rozprawy doktorskiej. Jest autorką wielu publikacji oraz projektów badawczych prowadzonych na zlecenie podmiotów prywatnych oraz publicznych dotyczących wskazanej tematyki.

Dorobek publikacyjny i badawczy (wybrane - max 10) 

Monografie:
• Oleksy-Gębczyk A., Niemczyk A. Wykorzystanie instrumentów marketingu relacji w jednostkach samorządu terytorialnego, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2020
Artykuły (wybrane):
• Oleksy-Gębczyk A., Rydwańska P., Witowska J. (2022), Przedsiębiorstwa lokalne wobec pandemii COVID-19 na przykładzie subregionu sądeckiego. Studia Ekonomiczne. Gospodarka, społeczeństwo, środowisko, nr 2/2022(10). Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu.
• Oleksy-Gębczyk A., Peter Bombik K. (2021), Wpływ zmian politycznych w samorządach na kształtowanie relacji z mieszkańcami – analiza z wykorzystaniem instrumentów marketingu relacji 5I. Studia Ekonomiczne. Gospodarka, społeczeństwo, środowisko, nr 2/2021(8). Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu. - ISSN: ISSN 2544-6916, e-ISSN 2544-7858
• Niemczyk A., Oleksy-Gębczyk A., (2021), Online Marketing Communication of Polish Cities during the COVID-19 Pandemic. [W:] Soliman (red.), Proceedings of the 38th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 3-4 November 2021, Seville, Spain (Proceedings of the International Business Information Management Association Conference; 38), King of Prussia, PA : International Business Information Management Association
• Oleksy-Gębczyk A. (2017). Turysta jako interesariusz władz samorządu terytorialnego obszaru recepcji turystycznej – ujęcie relacyjne. Przedsiębiorczość i Zarządzanie. Wydawca: Społeczna Akademia Nauk. ISSN: 1733-2486
• Oleksy-Gębczyk A. (2017). Marketing relacji w zarządzaniu miastem. – Studia Ekonomiczne. Gospodarka, społeczeństwo, środowisko, nr 1/2017. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu. ISSN 2544-6916
• Oleksy-Gębczyk A. (2016). Podejście systemowe jako strategia rozwiązywania problemów w zarządzaniu firmą rodzinną. „Zeszyty Naukowe. Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie”, z. 16, s. 191-209 -, ISSN 1734-5391
• Oleksy-Gębczyk A. (2016). Rola nowej marki w strategii produktowej przedsiębiorstwa. „Zeszyt Naukowy. Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie”, nr 41. - 9 punktów ISSN 2300-6285

Rozdziały w monografiach (wybrane):

• Oleksy-Gębczyk A., Peter-Bombik K., (2022) Kształtowanie relacji z mieszkańcami jako istotny element koncepcji Smart City. W: Prawelska-Skrzypek G, Blecharczyk W. (red.). Inteligentne i zrównoważone miasta w teorii i praktyce zarządzania. Wydawnictwo IGSMiE Polskiej Akademii Nauk oraz WSEI Kraków, ISBN 978-83-67606-01-1, eISBN 978-83-67606-02-8 DOI: 10.33223/smartcity/22/1
• Szeląg-Sikora A., Oleksy-Gębczyk A., Kajzer M., Stuglik J. (2021). Wsparcie organizacji logistyki dystrybucji narzędziami informatycznymi w oparciu o zastosowanie metody ABC/XYZ. W: Dzieniszewski G., Kuboń M., Tomaszewska-Górecka W. (red.). Systemy wspomagania komputerowego w transporcie i logistyce. Kraków: Wydawnictwo Inżynieria Rolnicza, ISBN 978-83-64377-49-5
• Oleksy-Gębczyk A. (2020). Skuteczne budowanie więzi z interesariuszami JST na przykładzie turystów. W: Niemczy A., Tyrańksa M. (red). Wiedza – Gospodarka – Społeczeństwo. Wydawnictwo TNOiK.– ISBN 978-83-7285-963-1 (printed version); 978-83-7285-964-8 (pdf on-line)
• Oleksy-Gębczyk, A. (2017). Marketing relacji jako narzędzie zarządzania konfliktem w miejscu recepcji turystycznej. W: Niemczyk A. (red.) Współczesne wyzwania na rynku turystycznym. Nowy Sącz: Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu ISBN 978-83-65575-04-3
• Oleksy-Gębczyk, A. (2012). Wpływ kryzysu gospodarczego w Europie w latach 2008-2011 na wyniki sprzedażowe lokalnego banku. W: Reichel, M. (red.). Polska Gospodarka i polskie społeczeństwo w okresie kryzysu. Nowy Sącz: Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu. ISBN 978-83-63196-24

Raporty badawcze (wybrane):
• Badanie preferencji konsumentów na rynku żywności (2021) 

Pełnione funkcje oraz przynależność do organizacji naukowych i społecznych 

Na Wydziale/ W Uczelni:
- Kierownik instytutowego zespołu do spraw promocji
- Członek zespołu ds. współpracy z Interesariuszami i otoczeniem społeczno-gospodarczym
- Opiekun studentów na kierunku Zarządzanie
- Opiekun praktyk zawodowych (2016–2017)
- Członek komisji ds. harmonogramów (2016–2018)
- Koordynator wizyt studyjnych w ramach Projektu „absolwent z pomysłem na siebie” – podniesienie kompetencji studentów Instytutu Ekonomicznego PWSZ w Nowym Sączu (2018)
Funkcje w jednostkach/organizacjach zewnętrznych:
- Członek międzynarodowego zespołu badawczego Practice and Science Innovation Network prowadzącego projekt badawcze finansowany w ramach programu Horyzont Europa,
- Konsultant w ramach projektu SALSA finansowanego ze środków Unii Europejskiej HORIZON 2020 program badań i innowacji w ramach umowy grantowej nr 677363 (2018)
- 2014–2017 asesor w Małopolskim Funduszu Ekonomii Społecznej – współpraca w ramach ogólnopolskiego rządowego programu „Wsparcie w Starcie”

Przynależność do organizacji naukowych i społecznych:

- Członek Regionalnego Stowarzyszenia Przedsiębiorców 

Prowadzone przedmioty

• mikroekonomia,
• makroekonomia,
• przedsiębiorczość,
• seminarium

Zainteresowania "pozanaukowe"

Wędrówki górskie, podróże, kuchnia ze szczególnym uwzględnieniem kuchni włoskiej oraz gra na pianinie.