Dyscyplina naukowa: Ekonomia i Finanse
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Identyfikator ORCID
https://orcid.org/0000-0002-5093-0519
Wykształcenie kierunkowe
- Doktor nauk ekonomicznych – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Zarządzania (2018)
(Rozprawa doktorska wyróżniona nagrodą Rektora UEK, studia doktoranckie w latach 2013–2018)
- Magister – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych (2010)
(Specjalność: handel zagraniczny)
- Magister – Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu, Wydział Przedsiębiorczości i Zarządzania (2008)
(Specjalność: zarządzanie finansami)
- Licencjat – Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, Instytut Ekonomiczny (2006)
(Specjalność: Administracja i finanse sektora publicznego)
Zainteresowania naukowe
Zainteresowania naukowe koncentrują się na badaniach rynkowych, zachowaniach nabywczych oraz marketingu marki, ze szczególnym uwzględnieniem strategii budowania lojalności konsumentów.
Istotnym obszarem działalności naukowej i doradczej jest rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich, zwłaszcza w kontekście opracowywania strategii rozwoju gmin. W ramach realizowanych projektów uczestniczy w przygotowywaniu diagnoz do Gminnych Programów Rewitalizacji (GPR) oraz Strategii Rozwoju Gmin, wspierając procesy planowania przestrzennego i społeczno-gospodarczego.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w sektorze prywatnym i publicznym obejmuje kilkunastoletnie doświadczenie managerskie w biznesie, w obszarach zarządzania strategicznego, realizacji inwestycji oraz szeroko rozumianego rozwoju. Co pozwala skutecznie łączyć wiedzę akademicką z praktyką biznesową. Dzięki temu swoją działalność badawczą i dydaktyczną opiera na realnych uwarunkowaniach rynkowych, co przekłada się na praktyczne podejście do kształcenia i lepsze przygotowanie studentów do wyzwań współczesnej gospodarki.
Dorobek publikacyjny i badawczy
Publikacje:
- Majkrzak A.X. (2024), Rola marki w procesach zakupowych: od świadomości do lojalności konsumenta, [w:] Studia Ekonomiczne. Gospodarka, Społeczeństwo, Środowisko, nr 14, s.61-71.
- Majkrzak A.X. (2024), Ekonomiczne i konsumenckie aspekty postrzegania i oceny jakości wyrobów odzieżowych przez młodych nabywców, ANS: Nowy Sącz.
- Majkrzak A.X. (2017), Rola Visual Merchandisingu w kształtowaniu zachowań nabywczych konsumentów, [w:] Ekologiczne, ekonomiczno-prawne i marketingowe aspekty jakości produktów. Towaroznawstwo w badaniach i praktyce. Commodity Science in Research and Practice, (red.) Salerno-Kochan, M. Wojnarowska, Polskie Towarzystwo Towaroznawcze, Kraków, s. 119-130.
- Majkrzak A.X., Salerno-Kochan R. (2016), The perception of apparel quality in the aspect of young women’ buying behaviors. Part 2, [w:] Polish Journal of Commodity Science, nr 4(49), s. 143-152.
- Majkrzak A.X., Salerno-Kochan R. (2016), The perception of apparel quality in the aspect of young women’ buying behaviors. Part 1, [w:] Polish Journal of Commodity Science, nr 3(48), s. 22-30.
- Zając A.X. (2015), Wpływ jakości usług na satysfakcję i lojalność klientów na przykładzie branży odzieżowej, [w:] Wybrane aspekty zarządzania jakością usług, (red.) J. Dziadkowiec, T. Sikora, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków, s. 265-278.
- Zając A.X. (2014), Ocena pracownicza jako narzędzie skutecznego zarządzania personelem, jej wpływ na jakość obsługi klienta, [w:] Wybrane aspekty zarządzania jakością, (red.) M. Salerno-Kochan, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków, s.523-529.
Dorobek badawczy:
- 2025 - współpraca przy opracowaniu Strategii Gminy 2025-2030.
- 2024- opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji na lata 2024-2030 dla jednej z gmin powiatu nowosądeckiego.
- 2024-obecnie - członek zespołu badawczego w projekcie Polityka senioralna w powiecie grodzkim na przykładzie miasta Nowego Sącza: badanie jakości życia i integracji społecznej osób starszych.
- 2021-obecnie - konsultant wydawnictwa prasowego dla dzieci, odpowiedzialna za opracowywanie raportów, analizy ekonomiczne / analizę wskaźników KPI.
- 2014-2017: kierownik badań w ramach projektu finansowanego ze środków MNiSW – Badania Młodych Naukowców, dotyczącego postrzegania i oceny jakości wyrobów odzieżowych przez młodych konsumentów.
Udział w konferencjach:
- Towaroznawstwo w badaniach i praktyce -Commodity Science in Research and Practice, Kraków, 8-10 listopad 2017 r. (zasięg: międzynarodowy).
- 19th IGWT Symposium, Kraków 15-19 wrzesień 2014 r. (zasięg: międzynarodowy).
Wyzwania Zarządzania Jakością, Kraków, 22-23 maj 2014 (zasięg: ogólnopolski).
Pełnione funkcje oraz przynależność do organizacji naukowych i społecznych
- Członek zespołu ds. tworzenia kierunku studiów - „Administracja” na Wydziale Nauk Ekonomicznych
- Opiekun studentów studiów magisterskich kierunku Ekonomia i Finanse Przedsiębiorstw (studia stacjonarne)
- Współorganizator Dnia Otwartego Wydziału
Funkcje w jednostkach/organizacjach zewnętrznych:
- Prezes Zarządu – Nowosądecka Infrastruktura Komunalna Sp. z o. o. (2023-2024)
- Kierownik Referatu Administracyjnego / Biuro Zamówień Publicznych – Urząd Miasta Nowego Sącza (2021-obecnie)
- Manager of Sales – Van Graaf GmbH Sp. k. (2018-2019)
- Twin Store Manager – C&A Polska Sp. z o. o. (2012-2018)
- Store Manager – Tesco Polska Sp. z o. o. (2010-2012)
- Specjalista ds. administracyjnych – Euro Mall Centre Management Poland Sp. z o. o. (2009-2010)
Specjalista ds. administracyjnych – EXPOL Sp. z o. o. (2006-2008)
Prowadzone przedmioty
Badania rynkowe
Analiza rynkowa i badania rynkowe
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie finansami przedsiębiorstw
Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
Ekonomika i finanse przedsiębiorstw
Marketing terytorialny
Kapitał ludzki w rozwoju miast i regionów
Zainteresowania "pozanaukowe"
Wśród zainteresowań pozanaukowych znajdują się jazda na rolkach, szycie i wykroje odzieżowe oraz rodzinne podróże z przyczepą kempingową.
Aktywność na świeżym powietrzu sprzyja zachowaniu równowagi między pracą a wypoczynkiem, natomiast rodzinne podróże kempingowe to doskonała okazja do wspólnego odkrywania nowych miejsc i spędzania czasu w otoczeniu natury.