Dyscyplina naukowa: Ekonomia i Finanse

majkrzak anna

Mail

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Identyfikator ORCID

https://orcid.org/0000-0002-5093-0519

Wykształcenie kierunkowe

  • Doktor nauk ekonomicznych – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Zarządzania (2018)

(Rozprawa doktorska wyróżniona nagrodą Rektora UEK, studia doktoranckie w latach 2013–2018)

  • Magister – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych (2010)

(Specjalność: handel zagraniczny)

  • Magister – Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu, Wydział Przedsiębiorczości i Zarządzania (2008)

(Specjalność: zarządzanie finansami)

  • Licencjat – Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, Instytut Ekonomiczny (2006)

(Specjalność: Administracja i finanse sektora publicznego)

Zainteresowania naukowe

Zainteresowania naukowe koncentrują się na badaniach rynkowych, zachowaniach nabywczych oraz marketingu marki, ze szczególnym uwzględnieniem strategii budowania lojalności konsumentów.
Istotnym obszarem działalności naukowej i doradczej jest rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich, zwłaszcza w kontekście opracowywania strategii rozwoju gmin. W ramach realizowanych projektów uczestniczy w przygotowywaniu diagnoz do Gminnych Programów Rewitalizacji (GPR) oraz Strategii Rozwoju Gmin, wspierając procesy planowania przestrzennego i społeczno-gospodarczego.

Doświadczenie zawodowe zdobyte w sektorze prywatnym i publicznym obejmuje kilkunastoletnie doświadczenie managerskie w biznesie, w obszarach zarządzania strategicznego, realizacji inwestycji oraz szeroko rozumianego rozwoju. Co pozwala skutecznie łączyć wiedzę akademicką z praktyką biznesową. Dzięki temu swoją działalność badawczą i dydaktyczną opiera na realnych uwarunkowaniach rynkowych, co przekłada się na praktyczne podejście do kształcenia i lepsze przygotowanie studentów do wyzwań współczesnej gospodarki.

Dorobek publikacyjny i badawczy

Publikacje:

  1. Majkrzak A.X. (2024), Rola marki w procesach zakupowych: od świadomości do lojalności konsumenta, [w:] Studia Ekonomiczne. Gospodarka, Społeczeństwo, Środowisko, nr 14, s.61-71.
  2. Majkrzak A.X. (2024), Ekonomiczne i konsumenckie aspekty postrzegania i oceny jakości wyrobów odzieżowych przez młodych nabywców, ANS: Nowy Sącz.
  3. Majkrzak A.X. (2017), Rola Visual Merchandisingu w kształtowaniu zachowań nabywczych konsumentów, [w:] Ekologiczne, ekonomiczno-prawne i marketingowe aspekty jakości produktów. Towaroznawstwo w badaniach i praktyce. Commodity Science in Research and Practice, (red.) Salerno-Kochan, M. Wojnarowska, Polskie Towarzystwo Towaroznawcze, Kraków, s. 119-130.
  4. Majkrzak A.X., Salerno-Kochan R. (2016), The perception of apparel quality in the aspect of young women’ buying behaviors. Part 2, [w:] Polish Journal of Commodity Science, nr 4(49), s. 143-152.
  5. Majkrzak A.X., Salerno-Kochan R. (2016), The perception of apparel quality in the aspect of young women’ buying behaviors. Part 1, [w:] Polish Journal of Commodity Science, nr 3(48), s. 22-30.
  6. Zając A.X. (2015), Wpływ jakości usług na satysfakcję i lojalność klientów na przykładzie branży odzieżowej, [w:] Wybrane aspekty zarządzania jakością usług, (red.) J. Dziadkowiec, T. Sikora, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków, s. 265-278.
  7. Zając A.X. (2014), Ocena pracownicza jako narzędzie skutecznego zarządzania personelem, jej wpływ na jakość obsługi klienta, [w:] Wybrane aspekty zarządzania jakością, (red.) M. Salerno-Kochan, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków, s.523-529.

Dorobek badawczy:

  • 2025 - współpraca przy opracowaniu Strategii Gminy 2025-2030.
  • 2024- opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji na lata 2024-2030 dla jednej z gmin powiatu nowosądeckiego.
  • 2024-obecnie - członek zespołu badawczego w projekcie Polityka senioralna w powiecie grodzkim na przykładzie miasta Nowego Sącza: badanie jakości życia i integracji społecznej osób starszych.
  • 2021-obecnie - konsultant wydawnictwa prasowego dla dzieci, odpowiedzialna za opracowywanie raportów, analizy ekonomiczne / analizę wskaźników KPI.
  • 2014-2017: kierownik badań w ramach projektu finansowanego ze środków MNiSW – Badania Młodych Naukowców, dotyczącego postrzegania i oceny jakości wyrobów odzieżowych przez młodych konsumentów.

Udział w konferencjach:

  • Towaroznawstwo w badaniach i praktyce -Commodity Science in Research and Practice, Kraków, 8-10 listopad 2017 r. (zasięg: międzynarodowy).
  • 19th IGWT Symposium, Kraków 15-19 wrzesień 2014 r. (zasięg: międzynarodowy).

Wyzwania Zarządzania Jakością, Kraków, 22-23 maj 2014 (zasięg: ogólnopolski).

Pełnione funkcje oraz przynależność do organizacji naukowych i społecznych

  • Członek zespołu ds. tworzenia kierunku studiów - „Administracja” na Wydziale Nauk Ekonomicznych
  • Opiekun studentów studiów magisterskich kierunku Ekonomia i Finanse Przedsiębiorstw (studia stacjonarne)
  • Współorganizator Dnia Otwartego Wydziału

Funkcje w jednostkach/organizacjach zewnętrznych:

  • Prezes Zarządu – Nowosądecka Infrastruktura Komunalna Sp. z o. o. (2023-2024)
  • Kierownik Referatu Administracyjnego / Biuro Zamówień Publicznych – Urząd Miasta Nowego Sącza (2021-obecnie)
  • Manager of Sales – Van Graaf GmbH Sp. k. (2018-2019)
  • Twin Store Manager – C&A Polska Sp. z o. o. (2012-2018)
  • Store Manager – Tesco Polska Sp. z o. o. (2010-2012)
  • Specjalista ds. administracyjnych – Euro Mall Centre Management Poland Sp. z o. o. (2009-2010)

Specjalista ds. administracyjnych – EXPOL Sp. z o. o. (2006-2008)

Prowadzone przedmioty

Badania rynkowe

Analiza rynkowa i badania rynkowe

Zarządzanie strategiczne

Zarządzanie finansami przedsiębiorstw

Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa

Ekonomika i finanse przedsiębiorstw

Marketing terytorialny

Kapitał ludzki w rozwoju miast i regionów

Zainteresowania "pozanaukowe"

Wśród zainteresowań pozanaukowych znajdują się jazda na rolkach, szycie i wykroje odzieżowe oraz rodzinne podróże z przyczepą kempingową.
Aktywność na świeżym powietrzu sprzyja zachowaniu równowagi między pracą a wypoczynkiem, natomiast rodzinne podróże kempingowe to doskonała okazja do wspólnego odkrywania nowych miejsc i spędzania czasu w otoczeniu natury.