• Przejdź do menu
  • Przejdź do treści
Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji
  • BIP
  • Poczta ANS
  • Poczta PWSZ
  • Erasmus+
  • ANS
  • Oferta edukacyjna
  • Newsletter
  • Mapa strony
  • Kontakt

ANS

Menu
  • Wydział
    • O wydziale
      • Historia
      • Aktualności
      • Wydarzenia
      • Baza
      • Koła naukowe
      • Galeria prac studentów
      • Filmy o wydziale
      • Podziękowania
      • Kontakt
    • Organizacja
      • Rada Wydziału
      • Władze
      • Katedry
      • Dziekanat
  • Rekrutacja
    • Oferta edukacyjna
    • Zasady rekrutacji
  • Kierunki studiów
    • Studia I stopnia
      • Public relations i reklama
      • Graphic design i technologie wizualne
    • Studia II stopnia
      • Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
    • Studia jednolite magisterskie
      • Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
      • Pedagogika specjalna
    • Studia podyplomowe
    • Szkolenia
  • Tok studiów
    • Program kształcenia
      • Plany studiów
      • Karty przedmiotów
      • Efekty kształcenia
    • Dla studenta
      • Podział na grupy
      • Harmonogramy
      • Konsultacje
      • Dyplomowanie
      • Praktyki zawodowe
      • Druki do pobrania
      • Świadczenia dla studentów
      • Akademickie Biuro Karier
      • Erasmus
      • Kalendarz akademicki
    • Dla pracownika
      • Druki do pobrania
      • Formularze
    • Aplikacje
      • Wirtualny Dziekanat
      • System antyplagiatowy
      • eSOS
      • Portal Edukacyjny (Moodle)
      • Portal Edukacyjny
      • Poczta ANS
    • Jakość kształcenia
      • Ramy kwalifikacji
      • Wewnętrzne akty prawne
      • USZJK
      • Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia
      • Ankietyzacja
  • Współpraca
    • Naukowa
      • Konferencje
      • Wydawnictwa
    • Z otoczeniem społeczno-gospodarczym
      • Konkursy
      • Wystawy
    • Partnerzy
      • Uczelnie
      • Instytucje publiczne
  • Publikacje
    • Repozytorium Instytucjonalne WSS
    • Katalog zbiorów
    • Czasopismo naukowe
    • Informacje dodatkowe
  • Oferta badawcza
  • Logowanie
  • Wydział
    • O wydziale
      • Historia
      • Aktualności
      • Wydarzenia
      • Baza
      • Koła naukowe
      • Galeria prac studentów
      • Filmy o wydziale
      • Podziękowania
      • Kontakt
    • Organizacja
      • Rada Wydziału
      • Władze
      • Katedry
      • Dziekanat
  • Rekrutacja
    • Oferta edukacyjna
    • Zasady rekrutacji
  • Kierunki studiów
    • Studia I stopnia
      • Public relations i reklama
      • Graphic design i technologie wizualne
    • Studia II stopnia
      • Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
    • Studia jednolite magisterskie
      • Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
      • Pedagogika specjalna
    • Studia podyplomowe
    • Szkolenia
  • Tok studiów
    • Program kształcenia
      • Plany studiów
      • Karty przedmiotów
      • Efekty kształcenia
    • Dla studenta
      • Podział na grupy
      • Harmonogramy
      • Konsultacje
      • Dyplomowanie
      • Praktyki zawodowe
      • Druki do pobrania
      • Świadczenia dla studentów
      • Akademickie Biuro Karier
      • Erasmus
      • Kalendarz akademicki
    • Dla pracownika
      • Druki do pobrania
      • Formularze
    • Aplikacje
      • Wirtualny Dziekanat
      • System antyplagiatowy
      • eSOS
      • Portal Edukacyjny (Moodle)
      • Portal Edukacyjny
      • Poczta ANS
    • Jakość kształcenia
      • Ramy kwalifikacji
      • Wewnętrzne akty prawne
      • USZJK
      • Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia
      • Ankietyzacja
  • Współpraca
    • Naukowa
      • Konferencje
      • Wydawnictwa
    • Z otoczeniem społeczno-gospodarczym
      • Konkursy
      • Wystawy
    • Partnerzy
      • Uczelnie
      • Instytucje publiczne
  • Publikacje
    • Repozytorium Instytucjonalne WSS
    • Katalog zbiorów
    • Czasopismo naukowe
    • Informacje dodatkowe
  • Oferta badawcza
  • Logowanie

Ścieżka powrotu

  • Jesteś tutaj:  
  • ANS
  • Wydział Nauk Społecznych i Sztuki
  • Kierunki studiów
  • Studia I stopnia
  • Public relations i reklama
  • Drukuj

Public relations i reklama

  • Charakterystyka kierunku
  • Public relations i reklama (PRiR)
  • Przedmioty realizowane w trakcie studiów
  • Rekrutacja

Charakterystyka kierunku

Kierunek Public relations i reklama jest istotnym elementem poszerzenia oferty edukacyjnej. Kierunek ten charakteryzuje się przede wszystkim zwróceniem uwagi studentów na budowę relacji i dialogu pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Studia zapewniają znajomość narzędzi PR, otoczenia medialnego, a także kształtowanie ponadprzeciętnej kompetencji będą się uczyć kreatywnych rozwiązań komunikacyjnych, opartych na zarządzaniu przez cele. Studia umożliwią realizację projektów promocyjnych, dzięki czemu absolwent kierunku przygotowany będzie do podjęcia wyzwań na rynku pracy.

Public relations jest istotną funkcją zarządzania wspierającą życie społeczne w jego najszerszym rozumieniu: począwszy od sprawowania władzy na szczeblu lokalnym, krajowym, przez szeroko pojmowaną działalność gospodarczą, edukację, służbę zdrowia i działalność charytatywną, a na polityce międzynarodowej kończąc.

Budowanie pozytywnego wizerunku organizacji dzięki świadomym, celowym, systematycznym i długotrwałym oddziaływaniom w dobie społeczeństwa informacyjnego jest szczególnie istotnym zabiegiem z uwagi na funkcjonowanie podmiotów na dynamicznej arenie rynkowej.

Reklama jako jeden z kanałów komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem stanowi ważny element strategii marketingowej oddziałującej na zachowania konsumenckie. W trosce o dbałość jakości komunikatów w tym obszarze, a jednocześnie zachowując intencje obejmujące rygory etyczne, konstruowanie kierunku Public relations i reklama jest nie tylko reakcją na zapotrzebowanie na zasoby ludzkie lokalnego rynku w obszarze brandingu, komunikacji w social mediach, zarządzania marką w Internecie, ale ogólnego trendu w skali globalnej.

Intencje pracodawców, aby pozyskali specjalistów przygotowanych w praktyczny sposób do wykonywania zawodu są skorelowane z profilem i poziomem konstruowanego kierunku w PWSZ w Nowym Sączu. Studia zapewniają znajomość narzędzi PR, otoczenia mediowego, a także kształtowanie ponadprzeciętnej kompetencji językowej (komunikacyjnej).

 

Studia odbywają się w formie stacjonarnej i niestacjonarnej.

 

Kliknij i zobacz zaplecze dydaktyczne Wydziału Nauk Społecznych i Sztuki:

kadry edukacja artystyczna

 



Public relations i reklama (PRiR)

 Public relations i reklama

 


czego uczymy 1

 

Na kierunku Public relations i reklama studenci będą się uczyć kreatywnych rozwiązań komunikacyjnych, opartych na zarządzaniu przez cele. Studia umożliwią realizację projektów promocyjnych, dzięki czemu absolwent kierunku przygotowany będzie do podjęcia wyzwań na rynku pracy. Public Relations jest istotną funkcją zarządzania wspierającą życie społeczne w jego najszerszym rozumieniu: począwszy od sprawowania władzy na szczeblu lokalnym, krajowym, przez szeroko pojmowaną działalność gospodarczą, edukację, służbę zdrowia i działalność charytatywną, a na polityce międzynarodowej kończąc.

Oprócz szerokiej wiedzy z zakresu nauk społecznych (nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki socjologiczne oraz psychologia)dotyczących uwarunkowań relacji międzyludzkich, studenci zdobędą umiejętności i kompetencje społeczne np. umiejętność organizacji pracy w grupie i efektywnej komunikacji w zespole, umiejętność dobierania treść i form komunikatów z uwzględnieniem specyfiki społecznej i kulturowej odbiorców, będzie otwarty na nowe rozwiązania w dziedzinie komunikacji wizualnej, medialnej i społecznej. Poznają zasady posługiwania się nowymi technologiami w celach komunikacyjnych. W ramach praktyk studenci będą mieć możliwość zdobycia praktycznych umiejętności związanych z wykonywaniem przyszłego zawodu.

Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym
z zakresu Public relations i reklamy.

Kierunek Public relations i reklama będzie realizowany w formie stacjonarnej i niestacjonarnej.

 

Studia opierają się na ciekawym programie nauczania obejmującym takie przedmioty w toku studiów jak:

  • Dynamika grup społecznych
  • Trening kreatywności

  •  PR w mediach

  •  PR w organizacjach komercyjnych i niekomercyjnych

  •  Współpraca z mediami

  •  Komunikacja międzykulturowa

  •  Kultura języka mówionego

  •  Psychologia reklamy

  •  Projektowanie graficzne i DTP

  •  Copywriting

  •  Strategie promocyjne

  •  Projektowanie stron www i zarządzanie nimi 

 

To tylko część naszej oferty edukacyjnej w celu poznania pełnego planu studiów sprawdź plan studiów.

 

jakie kwalifikacje 1

 Absolwent posiada kwalifikacje do:

  • zajmowania stanowiska specjalisty ds. public relations,
  • zajmowania stanowiska specjalisty ds. reklamy i marketingu.

 

co po studiach 1

Absolwenci znajdują zatrudnienie w placówkach, takich jak:

  • instytucje medialne,
  • studia graficzne,
  • agencje reklamowe,
  • wydawnictwa,
  • studia fotograficzne lub eventowe,
  • komórki lub wydziały promocji, reklamy, marketingu lub public relations w urzędach i jednostkach różnego szczebla.

 

Absolwenci posiadają dodatkowe umiejętności: 

  • projektowania i realizacji strategii public relations (komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej);
  • stosowania adekwatnych instrumentów i narzędzi public relations;

  •  budowania i podtrzymywania relacji z mediami, tworzenia tekstów informacyjnych i wizerunkowych;

  •  wykorzystania różnych typów mediów (w tym także mediów społecznościowych) w komunikacji public relations;

  •  projektowania i organizowania szkoleń z zastosowaniem nowoczesnych platform edukacyjnych;

  •  zarządzania wizerunkiem instytucji w mediach społecznościowych;

  •  kształtowania wizerunku produktu i marki z wykorzystywaniem wiedzy i narzędzi stosowanych w reklamie i copywritingu

  •  redagować korespondencję, komunikaty prasowe, teksty promocyjne i reklamowe;

  •  komunikacji społecznej oraz analitycznego i refleksyjnego spojrzenia na własną rolę zawodową.

 

Studenci mają możliwość poszerzenia swojej wiedzy i kompetencji angażując się w działalność studenckich kół naukowych, organizację konferencji naukowych, uczestnictwo w projektach współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, programy międzynarodowej wymiany studentów „ERASMUS+”.

Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia oraz studiów podyplomowych.



Przedmioty realizowane w trakcie studiów

Wykaz przedmiotów znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Programy studiów - KLIKNIJ i SPRAWDŹ

książka copy

 

Rekrutacja

Rejestracja internetowa

  • I tura od 9 czerwca 2025 r. do 23 lipca 2025 r.
  • II tura od 25 sierpnia 2025 r. do 18 września 2025 r.

 

>> REJESTRACJA KROK PO KROKU <<

 

Wymagane dokumenty przy rejestracji internetowej:

  • skan świadectwa dojrzałości
  • formularz rekrutacyjny, wydrukowany, podpisany, zeskanowany
  • dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej
  • wymagane załączenie zdjęcia legitymacyjnego lub dowodowego (zdjęcia typu selfie itp. nie są akceptowane i zostaną usunięte)

Przedmioty uwzględniane podczas rekrutacji z matury pisemnej:

  • język polski
  • język obcy

Ogłoszenie list osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów

  • I tura 28 lipca 2025 r.
  • II tura 22 września 2025 r.

Składanie dokumentacji (w oryginałach) przez osoby zakwalifikowane do wpisu na listę studentów

  • I tura od 29 lipca do 31 lipca 2025 r.
  • II tura od 22 września 2025 r. do 24 września 2025 r.

Ogłoszenie listy osób wpisanych na listę studentów

  • I tura1 sierpnia 2025 r.
  • II tura 25 września 2025 r.

WAŻNE!!!

Kandydaci, którzy w dniach od 29 do 31 lipca 2025 r. (dotyczy kandydatów rekrutujących się w I turze) lub w dniach od 22 do 24 września 2025 r. (dotyczy kandydatów rekrutujących się w II turze) nie złożą wymaganej dokumentacji do Komisji Rekrutacyjnej (Wydział Nauk Społecznych i Sztuki ul. Chruślicka 6 w Nowym Sączu), nie będą zakwalifikowani do wpisu na listę studentów.

 

W razie pytań skontaktuj się z nami pod nr tel. 601–095–096 lub drogą elektroniczną: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Odsłony: 27685

Menu

  • ANS
  • Start
  • Kontakt
  • Mapa strony
  • Logowanie

Kontakt

Akademia Nauk Stosowanych
w Nowym Sączu
Wydział Nauk Społecznych i Sztuki

 

ul. Chruślicka 6
33-300 Nowy Sącz

 

tel. +48 18 441 45 92
fax +48 18 441 43 51
e-mail: wss@ans-ns.edu.pl

  • © 1998 - 2025
  • Wykonanie: sm32 STUDIO