Studia pierwszego stopnia
Dietetyka
- Charakterystyka
- Plany studiów i karty przedmiotów
- Efekty kształcenia
- Baza
- Działalność studencka
- ERASMUS+
- Rekrutacja
Charakterystyka
Studia na kierunku Dietetyka przypisane są do obszaru kształcenia w zakresie: nauk o zdrowiu, nauk medycznych i nauk o kulturze fizycznej.
Dietetyka wykazuje ścisłe powiązanie z takimi kierunkami kształcenia jak: kierunek lekarski, pielęgniarstwo, położnictwo, zdrowie publiczne, z którymi łączy je program kształcenia oraz sylwetka absolwenta, przygotowanego do realizacji zadań z zakresu profilaktyki i leczenia chorób żywieniowo-zależnych, zapobiegania niedożywieniu wynikającemu z różnych stanów chorobowych, a także prowadzenia edukacji zdrowotnej promującej prawidłowe odżywianie będące ważnym elementem zdrowia publicznego.
Dietetyk to zawód przyszłości, gdyż siedzący tryb życia, postępująca nadwaga, otyłość sprzyjają występowaniu chorób dietozależnych, dlatego wszelkie porady dotyczące zdrowego trybu życia, w tym racjonalnego odżywiania będą przydatne, zwłaszcza jeśli będą prowadzone przez kompetentne osoby, posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe.
Dietetyka i żywienie to dynamicznie rozwijająca się branża ze stale rosnącym popytem usług. Praca w zawodzie dietetyka wymaga odpowiedniego wykształcenia i doświadczenia, nie ogranicza się tylko do pracy w placówkach opieki medycznej i gabinecie dietetycznym, ale także daje możliwość prowadzenia działań w edukacyjnych, zatrudnienia w handlu, przemyśle spożywczym, gastronomii.
Coraz większe uznanie zdobywa również dietetyka sportowa. Z roku na rok poszerza się grono specjalistów, by sprostać coraz większemu zainteresowaniu tą dziedziną. Rosnące zapotrzebowanie rynku na ten rodzaj usług (sportowcy, kluby fitness, siłownie) powoduje, że wzrasta zapotrzebowanie na dietetyków sportowych.
W trakcie studiów studenci zdobywają wiedzę, umiejętności i kompetencje zawodowe niezbędne do wykonywania zawodu dietetyka w szczególności do prowadzenia żywienia osób zdrowych, prowadzenia leczenia dietetycznego osób cierpiących na różne schorzenia, prowadzenia żywienia osób wymagających szczególnego odżywiania a także żywienia osób w różnym wieku i stanie zdrowia.
Absolwenci zdobędą wiedzę oraz kompetencje umożliwiające im zarządzanie zakładami żywienia zbiorowego a także samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej
w zakresie poradnictwa dietetycznego i cateringu.
Nazwa kierunku studiów: dietetyka
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
Profil studiów: praktyczny
Forma studiów: 6 semestrów – stacjonarne i niestacjonarne
Tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta: licencjat
Wymiar praktyk zawodowych:
- 800 godzin studia stacjonarne,
- 720 godzin studia niestacjonarne
Możliwości zatrudnienia absolwentów:
- publiczne i niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej (szpitale, przychodnie podstawowej
i specjalistycznej opieki zdrowotnej);
- sanatoria;
- placówki gastronomiczne;
- placówki oświatowe (szkoły, przedszkola, żłobki);
- zakłady żywienia zbiorowego;
- prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie poradnictwa dietetycznego i cateringu.
Możliwość kontynuacji kształcenia: studia drugiego stopnia, studia podyplomowe, kursy doszkalające.
Rekrutacja
Krok po kroku
Opłaty
Punktacja
Egzamin maturalny (tzw. „nowa matura”)
W postępowaniu kwalifikacyjnym sumowane będą punkty, wynikające z zastosowania przeliczników do uzyskanych wyników egzaminu maturalnego z przedmiotów, uwzględnianych podczas rekrutacji (zgodnie z zasadą 1% = 1 punkt)
– wyniki z przedmiotu zdanego na poziomie podstawowym i rozszerzonym sumuje się:
Egzamin dojrzałości (tzw. „stara matura”)
Matura międzynarodowa
Harmonogram
Pielęgniarstwo
- Charakterystyka
- Karty przedmiotów
- Plany studiów
- Efekty kształcenia
- Baza
- Działalność studencka
- Projekty
- Rekrutacja
Charakterystyka
Współczesne polskie pielęgniarstwo znajduje się w okresie dynamicznego rozwoju. Wraz ze zmianami zachodzącymi w życiu społecznym i oczekiwaniami w stosunku do opieki zdrowotnej ulega zmianie rola zawodowa pielęgniarki. Wzbogaca się wiedza pielęgniarska, która wyznacza zmiany w praktyce zawodowej. Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej spowodowało zmiany w systemie kształcenia pielęgniarek zgodnie z założeniami Europejskiej Strategii Światowej Organizacji Zdrowia Kształcenia Pielęgniarek i Położnych.
Kierunek Pielęgniarstwo posiada akredytację Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych.
Nazwa kierunku studiów: Pielęgniarstwo
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
Profil studiów: praktyczny
Forma studiów:
· 6 semestrów – stacjonarne.
Tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta: licencjat
Kwalifikacje, które nabywa absolwent z tytułem licencjata pielęgniarstwa są automatycznie i bezwarunkowo uznawane w krajach Unii Europejskiej, co powoduje, iż absolwent może korzystać ze wspólnotowego rynku pracy i swobodnego przepływu osób zgodnie z obowiązującymi w tym przedmiocie przepisami.
Wymiar praktyk zawodowych: Praktyczna nauka zawodu prowadzona jest w formie zajęć praktycznych /1100 godzin/ i praktyki zawodowej /1200 godzin/
Możliwości zatrudnienia absolwentów:
· publiczne i niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej (szpitale, przychodnie POZ i specjalistyczne);
· sanatoria;
· ośrodki rehabilitacyjne;
· ośrodki opieki paliatywno – hospicyjnej;
· placówki oświatowe (szkoły, przedszkola, żłobki);
· zakłady pielęgnacyjno – opiekuńcze i opiekuńczo – lecznicze;
· domy opieki społecznej;
· ośrodki medycyny pracy;
· jednostki ratownictwa medycznego;
· jednostki administracji państwowej i samorządowej.
Możliwość kontynuacji kształcenia: studia drugiego stopnia, studia podyplomowe, kursy specjalistyczne, kwalifikacyjne oraz szkolenia specjalizacyjne zgodnie z zasadami i formami kształcenia podyplomowego pielęgniarek.
Efekty kształcenia
Dyplom licencjata pielęgniarstwa uzyskuje absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku pielęgniarstwo, który:
1) w zakresie wiedzy posiada:
a) szczegółową wiedzę z zakresu pielęgniarstwa,
b) ogólną wiedzę z zakresu innych nauk medycznych,
c) znajomość regulacji prawnych, norm etycznych i deontologii odnoszących się do wykonywania zawodu pielęgniarki;
2) w zakresie umiejętności potrafi:
a) korzystać z aktualnej wiedzy dla zapewnienia bezpieczeństwa i wysokiego poziomu opieki,
b) udzielać świadczeń w zakresie promowania, zachowania zdrowia i zapobiegania chorobom,
c) sprawować całościową i zindywidualizowaną opiekę nad pacjentem niepełnosprawnym i umierającym,
d) samodzielnie wykonywać zawód, zgodnie z zasadami etyki ogólnej i zawodowej oraz holistycznego podejścia do pacjenta, uwzględniającego poszanowanie i respektowanie jego praw,
e) organizować pracę własną; nawiązywać współpracę w zespołach opieki zdrowotnej oraz inicjować i wspierać działania społeczności lokalnej na rzecz zdrowia;
3) w zakresie kompetencji społecznych:
a) skutecznie i z empatią porozumiewa się z pacjentem,
b) posiada świadomość czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta,
c) posiada świadomość konieczności permanentnego, ustawicznego kształcenia się.
Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku pielęgniarstwo jest przygotowany do:
1) podjęcia studiów drugiego stopnia,
2) kontynuowania kształcenia w systemie doskonalenia pielęgniarek i uzyskiwania specjalności zawodowych zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami,
3) pomagania jednostce, rodzinie i grupie społecznej w osiąganiu i utrzymaniu pełni możliwości fizycznych, psychicznych,
4) społecznych w środowisku zamieszkania, pracy i nauczania,
5) sprawowania profesjonalnej opieki pielęgniarskiej w stosunku do jednostki, rodziny, grupy społecznej i społeczeństwa w zdrowiu, chorobie i niepełnosprawności,
6) inicjowania i wspierania działań społeczności lokalnych na rzecz zdrowia,
7) prowadzenia badań naukowych w zakresie swojej specjalności oraz upowszechniania ich wyników,
8) zarządzania w pielęgniarstwie.
Absolwent kierunku pielęgniarstwo jest przygotowany do pracy na stanowisku pielęgniarki w systemie ochrony zdrowia i opieki społecznej. Zdobyta wiedza i umiejętności umożliwią zatrudnienie absolwentów w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej, a w szczególności w: szpitalach, zakładach pielęgnacyjno-opiekuńczych, zakładach pielęgnacyjno-leczniczych, ośrodkach opieki paliatywno-hospicyjnej, zakładach pracy chronionej, zakładach opieki społecznej, sanatoriach, jednostkach systemu ratownictwa medycznego, podstawowej opiece zdrowotnej tj. w przychodni, ośrodku zdrowia, opiece środowiskowej, medycynie szkolnej i medycynie przemysłowej, domu pacjenta, zespole lekarza rodzinnego i innych placówkach w zależności od rodzaju dodatkowych kwalifikacji zawodowych uzyskanych przez absolwenta.
Projekty
Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej
CMS powstanie w roku 2018, tak aby służyć studentom od roku akademickiego 2018/19.
Centrum Symulacji Medycznej pozwoli na odtwarzanie sytuacji klinicznych w warunkach pracowni dydaktycznych, służąc podniesieniu jakości kształcenia przede wszystkim na kierunku pielęgniarstwo. Dzięki temu nauka i doskonalenie procesu diagnostyczno-terapeutycznego odbywać się będzie z wykorzystaniem symulowanych scenariuszy klinicznych w specjalistycznych pracowniach multimedialnych, przypominających oddział szpitalny z użyciem zaawansowanych symulatorów pacjentów.
Program praktyk zawodowych w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych.
Projekt ma na celu wypracowanie jednolitego systemu prowadzenia sześciomiesięcznych praktyk zawodowych, który, po odpowiednich regulacjach prawnych, może być wprowadzony jako rozwiązanie systemowe dla wyższych szkół zawodowych na pierwszym stopniu studiów na kierunkach o profilu praktycznym. Wypracowanie w ramach Projektu wzorcowego systemu praktyk zawodowych we wszystkich polskich publicznych uczelniach zawodowych doprowadzi do wzmocnienia kompetencji zawodowych absolwentów szkół wyższych, dostosowanych do lokalnych rynków pracy w rejonach działania uczelni.
Okres realizacji projektu: od: 2015–10–01 do: 2019–02–28. Planuje się, że Projekt swoim zasięgiem obejmie 7 000 studentów, którzy w ramach działań uczelni wspartych z EFS, podniosą swoje kompetencje zawodowe i tym samym uzyskają szanse na uzyskanie zatrudnienia w wyuczonym zawodzie na lokalnych rynkach pracy. Projekt daje możliwość ściślejszego powiązania studiów ze środowiskiem pracy. Dzięki temu studenci będą lepiej przygotowywani do wejścia na rynek pracy, uczelnie zaś poszerzą współpracę z przedsiębiorstwami nie tylko w wymiarze badawczym, ale również dydaktycznym. Tym samym pracodawcom łatwiej będzie dotrzeć do studentów z ofertami praktyk i wpływać na kształt studiów.
Projekt„Kompetencje szansą na rynku”
W ramach projektu studenci mogą brać udział w:
Certyfikowanych szkoleniach:
1. SC_1_Kurs specjalistyczny Ordynowanie leków i wypisywanie recept dla pielęgniarek cz. II
2. SC_2_Kurs specjalistyczny Wykonanie i interpretacja zapisu EKG – k
3. SC_3_Kurs Ewakuacja z ciasnych przestrzeni
4. CS_4_Kurs z ratownictwa wodnego – kurs jest adresowany do studentów kierunków P i RM. Zakres szkolenia: program kursu jest zgodny z rozporządzeniem MSWiA
(Dz. U. z dnia 2 lipca 2012 r. poz. 747) oraz rozporządzeniem MSW z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie szkoleń w ratownictwie wodnym. Uczestnik otrzyma tytuł ratownika wodnego uprawniający do samodzielnej pracy.
Dodatkowych zajęciach realizowanych wspólnie z pracodawcami:
1. ZD_1_Leczenie nerkozastępcze w praktyce pielęgniarki i ratownika medycznego.
2. ZD_2_Transplantologia w praktyce pielęgniarki i ratownika medycznego.
3. ZD_3_Profilaktyka schorzeń onkologicznych w praktyce pielęgniarki i ratownika medycznego.
Wizytach studyjnych u pracodawców
Zajęciach warsztatowych:
1. W_1 Podstawy wykonywania i interpretacji EKG
2. W_2 Przedsiębiorczość
3. W_4 Komunikacja interpersonalna
Projekt „Pielęgniarstwo – zawód z przyszłością”
Celem głównym projektu jest zwiększenie zainteresowania kierunkiem studiów, a docelowo zwiększenie liczby absolwentów kierunku Pielęgniarstwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu.
Projekt będzie realizowany w partnerstwie ze:
1.Szpitalem Specjalistycznym im. Henryka Klimontowicza w Gorlicach,
2.Szpitalem Specjalistycznym im. Jędrzeja Śniadeckiego w Nowym Sączu.
Projekt skierowany jest do 80 studentów kierunku Pielęgniarstwo, profil praktyczny PWSZ w Nowym Sączu studiów stacjonarnych I stopnia rocznik 2017/2018 oraz studentów będących w momencie przystąpienia do projektu na II roku studiów.
Realizacja projektu wpłynie na podwyższenie jakości kształcenia na kierunku pielęgniarstwo, poprawi przygotowanie absolwentów do wykonywania zawodu, przyczyni się do promocji kierunku pielęgniarstwo jako zapewniającego przyszłe miejsca pracy.
Program zawiera co najmniej 2 rodzaje wsparcia dla studenta:
1.Opracowanie i wdrożenie programu stypendialnego mającego charakter motywacyjny (stypendium otrzyma maksymalnie 50% studentów na danym roku studiów, którzy w poprzednim roku kształcenia uzyskali najlepsze wyniki w nauce).
2.Płatne programowe praktyki zawodowe dostosowanie warunków i zasad odbywania obowiązkowych praktyk zawodowych do wymogów Europejskich Ram Praktyk i Staży m.in. poprzez zastąpienie zasady bezpłatnych praktyk zawodowych odpłatnymi praktykami.
Erasmus
Studenci i absolwenci Instytutu Zdrowia mogą realizować praktyki w ramach Programu Erasmus+ (od 2 do 12 miesięcy), między innymi w Niemczech:
§ Szpital w Wiesbaden
§ Bremer Heimstiftung
Oferta ta jest bardzo atrakcyjna ze względu na możliwość zdobycia unikalnego doświadczenia zawodowego, warunki finansowe oraz doskonałe warunki pracy.
Ratownictwo Medyczne
- Charakterystyka
- Plany studiów i karty przedmiotów
- Efekty kształcenia
- Baza
- Działalność studencka
- ERASMUS+
- Rekrutacja
Charakterystyka
Dokonujące się w Polsce przemiany, narastające zagrożenia związane z postępem cywilizacyjnym, wzrostem liczby wypadków, coraz częściej o charakterze masowym, wymuszają tworzenie systemu ratownictwa, ratownictwa medycznego, który dawałby poczucie bezpieczeństwa i pozwolił na szybkie, skuteczne podejmowanie działań ratujących zdrowie i życie ludzkie.
Nazwa kierunku studiów: Ratownictwo Medyczne
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
Profil studiów: praktyczny
Forma studiów:· 6 semestrów – stacjonarne
Tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta: licencjat
Wymiar praktyk zawodowych:
- 480 godzin (dla studentów nabór 2017/2018, 2018/2019),
- 960 godzin (dla studentów nabór 2019/2020).
Umiejętności zawodowe student nabywa w trakcie realizacji ćwiczeń laboratoryjnych, a doskonali w trakcie realizacji zajęć praktycznych i praktyk zawodowych w stacjach Pogotowia Ratunkowego, Szpitalnych Oddziałach Ratunkowych, Oddziałach Intensywnej Terapii, Salach Intensywnego Nadzoru, Oddziałach Szpitalnych, Państwowej Straży Pożarnej, jednostkach ratownictwa specjalistycznego: Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego i innych.
Możliwości zatrudnienia absolwentów:
- w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej,
- w szpitalnych oddziałach ratunkowych,
- zespołach ratownictwa medycznego, specjalistycznych służbach ratowniczych,
- ośrodkach nauczających,
- w Centrum Powiadamiania Ratunkowego szczebla powiatowego i regionalnego,
- w powiatowych i wojewódzkich zespołach do spraw opracowania regionalnych planów zabezpieczenia kryzysowego,
- w strukturach Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego,
- w charakterze instruktora pierwszej pomocy i kwalifikowanej pierwszej pomocy w szkołach, jednostkach straży pożarnej,
- służbach ratowniczych i zakładach pracy o dużym ryzyku wypadkowości,
- w służbach zajmujących się bezpieczeństwem i higieną pracy,
- w zakładach przemysłowych w charakterze koordynatora medycznego,
- przy zabezpieczaniu imprez masowych.
Plany studiów i karty przedmiotów
W ramach realizacji przedmiotów studenci uczestniczą w :
Obozach szkoleniowych, podczas których mają możliwość doskonalenia wielu umiejętności z zakresu:
- zasad udzielania pomocy na stoku
- ewakuacji i transportu osób poszkodowanych przy pomocy specjalistycznego sprzętu używanego w ratownictwie narciarskim
- technik dotarcia do poszkodowanego oraz jego transportu, a także zaopatrzenia go na miejscu wypadku w warunkach zimowych
- udzielania pierwszej pomocy i kwalifikowanej pierwszej pomocy, postępowania w zagrożeniach lawinowych,
- technik ratowniczych koniecznych w Ratownictwie Wodnym oraz Ratownictwie Górskim
Obóz zimowy 2023
https://ans-ns.edu.pl/wz/2016-06-01-10-53-14/oferta-edukacyjna#sigProIdc5f8fad5b0
Obóz zimowy 2024
https://ans-ns.edu.pl/wz/2016-06-01-10-53-14/oferta-edukacyjna#sigProId592d5811db
Obóz letni 2024
https://ans-ns.edu.pl/wz/2016-06-01-10-53-14/oferta-edukacyjna#sigProId970c5dbade
Studia drugiego stopnia
Pielęgniarstwo
- Charakterystyka
- Plany studiów
- Karty przedmiotów
- Efekty kształcenia
- Baza
- Działalność studencka
- Projekty
- Rekrutacja
Charakterystyka
Współczesne polskie pielęgniarstwo znajduje się w okresie dynamicznego rozwoju. Wraz ze zmianami zachodzącymi w życiu społecznym i oczekiwaniami w stosunku do opieki zdrowotnej ulega zmianie rola zawodowa pielęgniarki. Wzbogaca się wiedza pielęgniarska, która wyznacza zmiany w praktyce zawodowej. Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej spowodowało zmiany w systemie kształcenia pielęgniarek zgodnie z założeniami Europejskiej Strategii Światowej Organizacji Zdrowia Kształcenia Pielęgniarek i Położnych.
W ramach rekrutacji o przyjęcie na studia drugiego stopnia na kierunek Pielęgniarstwo może ubiegać się osoba posiadająca tytuł zawodowy „licencjat pielęgniarstwa”. Listę rankingową kandydatów na studia drugiego stopnia tworzy się na podstawie średniej arytmetycznej ocen uzyskanych w trakcie studiów pierwszego stopnia.
Nazwa kierunku studiów: Pielęgniarstwo
Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia
Profil studiów: praktyczny
Forma studiów:
· 4 semestry – stacjonarne i niestacjonarne
Tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta: magister
Wymiar praktyk zawodowych:
- 200 godzin
Możliwości zatrudnienia absolwentów:
· publiczne i niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej(szpitale, przychodnie POZ i specjalistyczne);
· sanatoria;
· ośrodki rehabilitacyjne;
· ośrodki opieki paliatywno – hospicyjnej;
· placówki oświatowe (szkoły, przedszkola, żłobki);
· zakłady pielęgnacyjno – opiekuńcze i opiekuńczo – lecznicze;
· domy opieki społecznej;
· ośrodki medycyny pracy;
· jednostki ratownictwa medycznego;
· jednostki administracji państwowej i samorządowej.
Możliwość kontynuacji kształcenia: studia trzeciego stopnia (doktoranckie), studia podyplomowe, kursy specjalistyczne, kwalifikacyjne oraz szkolenia specjalizacyjne zgodnie z zasadami i formami kształcenia podyplomowego pielęgniarek.
Kwalifikacje, które nabywa absolwent z tytułem magistra pielęgniarstwa są automatycznie i bezwarunkowo uznawane w krajach Unii Europejskiej, co powoduje, iż absolwent może korzystać ze wspólnotowego rynku pracy i swobodnego przepływu osób zgodnie z obowiązującymi w tym przedmiocie przepisami.
Baza
Baza
Projekty
Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej
CMS powstanie w roku 2018, tak aby służyć studentom od roku akademickiego 2018/19.
Centrum Symulacji Medycznej pozwoli na odtwarzanie sytuacji klinicznych w warunkach pracowni dydaktycznych, służąc podniesieniu jakości kształcenia przede wszystkim na kierunku pielęgniarstwo. Dzięki temu nauka i doskonalenie procesu diagnostyczno-terapeutycznego odbywać się będzie z wykorzystaniem symulowanych scenariuszy klinicznych w specjalistycznych pracowniach multimedialnych, przypominających oddział szpitalny z użyciem zaawansowanych symulatorów pacjentów.
Program praktyk zawodowych w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych
Projekt ma na celu wypracowanie jednolitego systemu prowadzenia sześciomiesięcznych praktyk zawodowych, który, po odpowiednich regulacjach prawnych, może być wprowadzony jako rozwiązanie systemowe dla wyższych szkół zawodowych na pierwszym stopniu studiów na kierunkach o profilu praktycznym.
Okres realizacji projektu: od: 2015–10–01 do: 2019–02–28. Planuje się, że Projekt swoim zasięgiem obejmie 7 000 studentów, którzy w ramach działań uczelni wspartych z EFS, podniosą swoje kompetencje zawodowe i tym samym uzyskają szanse na uzyskanie zatrudnienia w wyuczonym zawodzie na lokalnych rynkach pracy.
Projekt daje możliwość ściślejszego powiązania studiów ze środowiskiem pracy. Dzięki temu studenci będą lepiej przygotowywani do wejścia na rynek pracy, uczelnie zaś poszerzą współpracę z przedsiębiorstwami nie tylko w wymiarze badawczym, ale również dydaktycznym. Tym samym pracodawcom łatwiej będzie dotrzeć do studentów z ofertami praktyk i wpływać na kształt studiów.
Projekt„Kompetencje szansą na rynku”
W ramach projektu studenci mogą brać udział w:
Certyfikowanych szkoleniach:
1. SC_1_Kurs specjalistyczny Ordynowanie leków i wypisywanie recept dla pielęgniarek cz. II
2. SC_2_Kurs specjalistyczny Wykonanie i interpretacja zapisu EKG – k
3. SC_3_Kurs Ewakuacja z ciasnych przestrzeni
4. CS_4_Kurs z ratownictwa wodnego – kurs jest adresowany do studentów kierunków P i RM.
Zakres szkolenia: program kursu jest zgodny z rozporządzeniem MSWiA
(Dz. U. z dnia 2 lipca 2012 r. poz. 747) oraz rozporządzeniem MSW z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie szkoleń w ratownictwie wodnym. Uczestnik otrzyma tytuł ratownika wodnego uprawniający do samodzielnej pracy.
Dodatkowych zajęciach realizowanych wspólnie z pracodawcami:
1. ZD_1_Leczenie nerkozastępcze w praktyce pielęgniarki i ratownika medycznego.
2. ZD_2_Transplantologia w praktyce pielęgniarki i ratownika medycznego.
3. ZD_3_Profilaktyka schorzeń onkologicznych w praktyce pielęgniarki i ratownika medycznego.
Wizytach studyjnych u pracodawców
Zajęciach warsztatowych:
1. W_1 Podstawy wykonywania i interpretacji EKG
2. W_2 Przedsiębiorczość
3. W_4 Komunikacja interpersonalna
Projekt „Pielęgniarstwo – zawód z przyszłością”
Celem głównym projektu jest zwiększenie zainteresowania kierunkiem studiów, a docelowo zwiększenie liczby absolwentów kierunku Pielęgniarstwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu.
Projekt będzie realizowany w partnerstwie ze:
1.Szpitalem Specjalistycznym im. Henryka Klimontowicza w Gorlicach,
2.Szpitalem Specjalistycznym im. Jędrzeja Śniadeckiego w Nowym Sączu.
Projekt skierowany jest do 80 studentów kierunku Pielęgniarstwo, profil praktyczny PWSZ w Nowym Sączu studiów stacjonarnych I stopnia rocznik 2017/2018 oraz studentów będących w momencie przystąpienia do projektu na II roku studiów.
Realizacja projektu wpłynie na podwyższenie jakości kształcenia na kierunku pielęgniarstwo, poprawi przygotowanie absolwentów do wykonywania zawodu, przyczyni się do promocji kierunku pielęgniarstwo jako zapewniającego przyszłe miejsca pracy.
Program zawiera co najmniej 2 rodzaje wsparcia dla studenta:
1.Opracowanie i wdrożenie programu stypendialnego mającego charakter motywacyjny (stypendium otrzyma maksymalnie 50% studentów na danym roku studiów, którzy w poprzednim roku kształcenia uzyskali najlepsze wyniki w nauce).
2.Płatne programowe praktyki zawodowe dostosowanie warunków i zasad odbywania obowiązkowych praktyk zawodowych do wymogów Europejskich Ram Praktyk i Staży m.in. poprzez zastąpienie zasady bezpłatnych praktyk zawodowych odpłatnymi praktykami.
Erasmus
Studenci i absolwenci Instytutu Zdrowia mogą realizować praktyki w ramach Programu Erasmus+ (od 2 do 12 miesięcy), między innymi w Niemczech:
§ Szpital w Wiesbaden
§ Bremer Heimstiftung
Oferta ta jest bardzo atrakcyjna ze względu na możliwość zdobycia unikalnego doświadczenia zawodowego, warunki finansowe oraz doskonałe warunki pracy.
Dietetyka
- Charakterystyka
- Plany studiów i karty przedmiotów
- Efekty kształcenia
- Baza
- Działalność studencka
- ERASMUS+
- Rekrutacja
Charakterystyka
Oferta edukacyjna ANS w Nowym Sączu w zakresie zawodów medycznych wzbogacona kształceniem na kierunku Dietetyka studia drugiego stopnia, profil praktyczny będzie miała w środowisku ogromne znaczenie dla jego społecznego i kulturowego rozwoju i przyczyni się do aktywizacji młodego pokolenia do osiągania niematerialnych celów i wartości. Jednocześnie otwiera drogę do współczesnego rynku pracy określanego wyzwaniami jakie stoją przed ochroną zdrowia w związku ze stale wzrastającą liczbą osób dotkniętych chorobami dietozależnymi.
Nazwa kierunku studiów: Dietetyka
Poziom studiów: studia drugiego stopnia
Profil studiów: praktyczny
Forma studiów: 4 semestry - stacjonarne / niestacjonarne
Tytuł zawodowy nadawany absolwentom: magister
Kwalifikacje i uprawnienia zawodowe absolwenta
Absolwent kierunku Dietetyka, studia drugiego stopnia, profil praktyczny nabędzie kwalifikacje z zakresu żywienia człowieka zdrowego i zagrożonego oraz dotkniętego chorobami w każdym okresie jego życia w zakresie właściwego żywienia i aktywności fizycznej. Zdobędzie poszerzoną wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie profilaktyki i promocji zdrowia umożliwiające organizowanie żywienia indywidualnego i zbiorowego, dostosowanego odpowiednio do wieku i stanu fizjologicznego, a także do prowadzenia edukacji żywieniowej.
Absolwent studiów drugiego stopnia na kierunku Dietetyka, profil praktyczny będzie ukierunkowany na działalność w zakresie dietetyki klinicznej oraz technologii żywności i żywienia. Będzie posiadał wiedzę z zakresu fizjologii i patofizjologii na poziomie, który pozwoli mu współpracować z lekarzem i innymi osobami w zakresie leczenia żywieniowego.
Absolwent kierunku Dietetyki studia drugiego stopnia profil praktyczny będzie przygotowany do pracy w:
- szpitalach (dział żywienia lub jako członek szpitalnego zespołu żywieniowego),
- jednostkach opieki zdrowotnej (w ramach opieki koordynowanej),
- ogólnych i specjalistycznych poradniach dietetycznych,
- zakładach żywienia zbiorowego,
- stacjach sanitarno-epidemiologicznych,
- firmach farmaceutycznych produkujących preparaty do żywienia oraz leczenia żywieniowego,
- firmach cateringowych,
- przedsiębiorstwach turystyczno-hotelarskich,
- usługach branży rekreacyjno-terapeutycznej (ośrodki fitness, SPA, odnowy biologicznej),
- placówkach edukacyjnych po uzyskaniu odpowiednich kwalifikacji pedagogicznych.
Perspektywy rozwoju naukowego absolwenta kierunku Dietetyka, studia drugiego stopnia, profil praktyczny:
- kontynuacja kształcenia na studiach trzeciego stopnia (studia doktoranckie),
- uzyskiwanie stopni naukowych i tytułów naukowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- kontynuacja kształcenia na studiach podyplomowych,
- podnoszenie kwalifikacji na kursach podyplomowych.
Plany studiów i karty przedmiotów
Rekrutacja
Krok po kroku
Opłaty
Punktacja
Listę rankingową kandydatów tworzy się na podstawie sumy punktów uzyskanych:
1) z przeliczenia oceny na dyplomie ukończenia studiów wg zasady: 5,0–50 pkt; 4,5–40 pkt, 4,0–30 pkt, 3,5–20 pkt, 3,0–10 pkt;
2) z egzaminu wstępnego.
Dodatkowe postępowanie kwalifikacyjne dla kandydatów polega na przeprowadzeniu testu pisemnego jednokrotnego wyboru, obejmującego 50 pytań, dotyczących zagadnień z następujących obszarów:
1) anatomia i fizjologia przewodu pokarmowego człowieka;
2) podstawy dietetyki: normy żywienia, ocena stanu odżywienia, zasady układania jadłospisów. rodzaje diet: podstawowa, łatwostrawna, ubogoenergetyczna, ubogobiałkowa, bogatobiałkowa, bogatoresztkowa, o kontrolowanej zawartości kwasów tłuszczowych, eliminacyjna (cel i zastosowanie diety, charakterystyka diety, produkty zalecane i niewskazane);
3) zasady żywienia osób w różnym wieku, o różnej aktywności: dzieci, młodzieży, dorosłych, osób w wieku geriatrycznym, kobiet w ciąży, w okresie laktacji, sportowców;
4) technologia żywności, towaroznawstwo żywności, technologia potraw: systemy jakości (HACCP, GMO, GHP), zagrożenia żywności (fizyczne, chemiczne, mikrobiologiczne), metody utrwalania żywności (fizyczne, chemiczne, biologiczne, niekonwencjonalne), proces produkcyjny, proces technologiczny produkcji potraw (rodzaje obróbek i ich wpływ na generowanie strat składników odżywczych), żywność GMO, żywność funkcjonalna, żywność prozdrowotna, żywność ekologiczna, opakowania i etykiety, charakterystyka towaroznawcza: tłuszczów, zbóż, mleka i jego przetworów, warzyw i owoców;
5) żywienie człowieka: klasyfikacja, budowa, wartość odżywcza, rola, znaczenie żywieniowe, normy, źródła występowania: białek, węglowodanów, tłuszczów, składniki mineralne (makroelementy i mikroelementy, rola, znaczenie żywieniowe, źródła występowania), zapotrzebowanie człowieka na energie (podstawową, ponadpodstawową, całkowitą przemianę materii;
6) podstawy kliniczne chorób wewnętrznych, chorób dziecięcych;
7) żywienie zbiorowe: zasady planowania posiłków w żywieniu zbiorowym.
Studia jednolite magisterskie
Kierunek Lekarski
Charakterystyka
Studia na kierunku lekarskim na poziomie jednolitych studiów magisterskich profil ogólnoakademicki będą prowadzone na podstawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, stanowiącego załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego, zwanego dalej standardem kształcenia.
Cele kształcenia, przyjęte dla kierunku lekarskiego, są zgodne z sylwetką absolwenta zawartą w standardach kształcenia oraz odpowiadają kompetencjom zawodowym określonym w ustawie o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2021 r. poz. 790 z późn. zm.).
Nazwa kierunku studiów: Lekarski
Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów:
12 semestrów – stacjonarne
Tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta: lekarz
Uzyskany dyplom uznawany jest automatycznie w całej Unii Europejskiej oraz jest równoważny z dyplomem każdej uczelni kształcącej na kierunku lekarskim
Wymiar praktycznej nauki zawodu - 2 574 godzin, w tym:
- w centrum symulacji medycznej - 208 godzin;
- ćwiczenia kliniczne - 1766 godzin;
- praktyki zawodowe - 600 godzin.
Możliwości zatrudnienia absolwentów:
- Wykonywanie zawodu lekarza polega na udzielaniu przez osobę posiadającą wymagane kwalifikacje, potwierdzone odpowiednimi dokumentami, świadczeń zdrowotnych, w szczególności: badaniu stanu zdrowia, rozpoznawaniu chorób i zapobieganiu im, leczeniu i rehabilitacji chorych, udzielaniu porad lekarskich, a także wydawaniu opinii i orzeczeń lekarskich.
- Za wykonywanie zawodu lekarza uważa się także:
- prowadzenie przez lekarza badań naukowych lub prac rozwojowych w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu lub promocji zdrowia;
- nauczanie zawodu lekarza;
- kierowanie podmiotem leczniczym, o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2020 r. poz. 295, 567, 1493, 2112, 2345 i 2401);
- zatrudnienie w podmiotach zobowiązanych do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1398, z późn. zm.2), w urzędach te podmioty obsługujących lub urzędach i instytucjach, w ramach których wykonuje się czynności związane z przygotowywaniem, organizowaniem lub nadzorem nad udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej.
Absolwent kierunku Lekarskiego może wykonywać zawód:
- w podmiotach leczniczych wykonujących działalność leczniczą, o których mowa w 4 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej na zasadach określonych w ustawie (Dz. U. z 2023 poz. 633 z późn. zm.), ;
- w oparciu o przepisy odrębne, po wpisaniu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, o którym mowa w art. 100 ustawy o której mowa wyżej.
Perspektywy rozwoju naukowego absolwenta kierunku Lekarskiego:
- kontynuacja kształcenia na studiach III stopnia oraz uzyskiwanie stopni naukowych i tytułów naukowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Efekty uczenia
Ogólne efekty uczenia się, które powinien posiadać absolwent kierunku lekarskiego:
- W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- rozwój, budowę i funkcje organizmu człowieka w warunkach prawidłowych i patologicznych;
- objawy i przebieg chorób;
- sposoby postępowania diagnostycznego i terapeutycznego właściwe dla określonych stanów chorobowych;
- etyczne, społeczne i prawne uwarunkowania wykonywania zawodu lekarza oraz zasady promocji zdrowia, a swoją wiedzę opiera na dowodach naukowych;
- metody prowadzenia badań naukowych.
2. W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- rozpoznać problemy medyczne i określić priorytety w zakresie postępowania lekarskiego;
- rozpoznać stany zagrażające życiu i wymagające natychmiastowej interwencji lekarskiej;
- zaplanować postępowanie diagnostyczne i zinterpretować jego wyniki;
- wdrożyć właściwe i bezpieczne postępowanie terapeutyczne oraz przewidzieć jego skutki;
- planować własną aktywność edukacyjną i stale dokształcać się w celu aktualizacji wiedzy;
- inspirować proces uczenia się innych osób;
- komunikować się z pacjentem i jego rodziną w atmosferze zaufania, z uwzględnieniem potrzeb pacjenta oraz przekazać niekorzystne informacje;
- komunikować się ze współpracownikami w zespole i dzielić się wiedzą;
- krytycznie oceniać wyniki badań naukowych i odpowiednio uzasadniać stanowisko.
3. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
- nawiązania i utrzymania głębokiego oraz pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych;
- kierowania się dobrem pacjenta;
- przestrzegania tajemnicy lekarskiej i praw pacjenta;
- podejmowania działań wobec pacjenta w oparciu o zasady etyczne, ze świadomością społecznych uwarunkowań i ograniczeń wynikających z choroby;
- dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych;
- propagowania zachowań prozdrowotnych;
- korzystania z obiektywnych źródeł informacji;
- formułowania wniosków z własnych pomiarów lub obserwacji;
- wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym;
- formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej;
- przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób Zawód lekarza jest samodzielnym zawodem medycznym. Zadania lekarza w systemie ochrony zdrowia zdefiniowano w Ustawie o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. 2021 poz. 790 z późn. zm.).
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych
Kursy kwalifikacyjne dla pielęgniarek
Cel kształcenia Czas trwania kształcenia Adresaci: pielęgniarki posiadające prawo wykonywania zawodu, co najmniej 6-miesięczny staż pracy Warunek o którym mowa wyżej nie dotyczy pielęgniarek, które: Tematyka kursu, szkolenia: dostępny na stronie: https://ckppip.edu.pl/wp-content/uploads/2022/03/Kurs-kwalifikacyjny-piel.-nefrologiczne-z-dializoterapia.pdf Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: do kursu może przystąpić pielęgniarka która: Liczba miejsc: Opłata za kurs: 1090,00 zł Kurs kończy się egzaminem Efekty doskonalenia: uzyskanie przez pielęgniarkę wiedzy i umiejętności do udzielania określonych świadczeń zdrowotnych wchodzących w zakres pielęgniarstwa nefrologicznego z dializoterapią. Kontakt: Po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego w dziedzinie pielęgniarstwa nefrologicznego z dializoterapią pielęgniarka: 1) w zakresie wiedzy posiada: 2) w zakresie umiejętności potrafi: 3) w zakresie kompetencji społecznych: Plan kursu kwalifikacyjnego w dziedzinie pielęgniarstwa nefrologicznego z dializoterapią Lp. Nazwa modułu Liczba godzin teorii Miejsce realizacji stażu Liczba godzin stażu Łączna liczba godzin kontaktowych I. Podstawy pielęgniarstwa nefrologicznego 15 - - 15 II. Postępowanie zachowawcze w schorzeniach nerek 35 Oddział nefrologiczny 35 70 III. Specyfika opieki nefrologicznej nad dzieckiem 20 Oddział nefrologii dziecięcej 30 50 IV. Transplantologia kliniczna 15 - - 15 V. Podstawy dializoterapii 15 - - 15 VI. Hemodializa 30 Stacja dializ 35 85 Oddział anestezjologii i intensywnej terapii; Oddział toksykologiczny; Stacja dializ 20 VII. Dializa otrzewnowa 20 Oddział dializ otrzewnowych 35 55 Łącznie 150 155 305* * Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 80% łącznej liczby godzin przeznaczonych na realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 20%, co stanowi nie więcej niż 61 godzin, może być
Kurs kwalifikacyjny w dziedzinie pielęgniarstwa nefrologicznego z dializoterapią
Charakterystyka
Kurs kwalifikacyjny w dziedzinie pielęgniarstwa nefrologicznego z dializoterapią
Przygotowanie pielęgniarki do sprawowania profesjonalnej opieki nad pacjentem ze schorzeniami nefrologicznymi leczonym zachowawczo i objętym leczeniem nerkozastępczym, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi i procedurami.
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie
z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 305 godzin dydaktycznych, w tym:
w zawodzie, zostały dopuszczone do kursu kwalifikacyjnego po przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego oraz posiadają zaświadczenie o ukończeniu kursu specjalistycznego Resuscytacja krążeniowo-oddechowa
dr Urszula Cisoń-Apanasewicz – doktor nauk o zdrowiu, mgr pielęgniarstwa, specjalizacja
w dziedzinie pielęgniarstwa zachowawczego, kurs kwalifikacyjny w dziedzinie pielęgniarstwa nefrologicznego z dializoterapią. Doświadczenie zawodowe: adiunkt na Wydziale Lekarskim
i Nauk o Zdrowiu, prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, dietetyka
z zakresu m.in. chorób wewnętrznych i pielęgniarstwa internistycznego, podstaw pielęgniarstwa, chorób wewnętrznych z elementami onkologii. Doświadczenie zawodowe zdobyte podczas pracy w oddziale chorób wewnętrznych.
Autorka lub współautorka podręczników: Zadania i kompetencje pielęgniarki w opiece nad pacjentem
w wybranych stanach internistycznych; Insulinoterapia w praktyce pielęgniarki.
mgr Aneta Mazur
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
Plan kursu
Kurs kwalifikacyjny w dziedzinie pielęgniarstwa internistycznego
Charakterystyka
Kurs kwalifikacyjny w dziedzinie pielęgniarstwa internistycznego
Cel kształcenia
Celem kształcenia jest przygotowanie pielęgniarki do:
- podejmowania samodzielnych świadczeń zdrowotnych i edukacyjnych przewidzianych w programie kursu kwalifikacyjnego;
- planowania opieki pielęgniarskiej uwzględniającej diagnozę pielęgniarską;
- realizacji opieki we współpracy z zespołem terapeutycznym.
Czas trwania kształcenia
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie
z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 391 godzin dydaktycznych, w tym:
- zajęcia teoretyczne – 160 godzin,
- zajęcia praktyczne – 231 godzin.
Adresaci: pielęgniarki posiadające prawo wykonywania zawodu.
Tematyka kursu, szkolenia:
dostępny na stronie: https://ckppip.edu.pl/wp-content/uploads/2020/10/Pielegniarstwo-internistyczne.pdf
Kierownik merytoryczny:
dr Urszula Cisoń-Apanasewicz – doktor nauk o zdrowiu, mgr pielęgniarstwa, specjalizacja
w dziedzinie pielęgniarstwa zachowawczego, kurs kwalifikacyjny w dziedzinie pielęgniarstwa nefrologicznego z dializoterapią. Doświadczenie zawodowe: adiunkt na Wydziale Lekarskim i Nauk
o Zdrowiu, prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, dietetyka
z zakresu m.in. chorób wewnętrznych i pielęgniarstwa internistycznego, podstaw pielęgniarstwa, chorób wewnętrznych z elementami onkologii. Doświadczenie zawodowe zdobyte podczas pracy w oddziale chorób wewnętrznych.
Autorka lub współautorka podręczników: Zadania i kompetencje pielęgniarki w opiece nad pacjentem
w wybranych stanach internistycznych; Insulinoterapia w praktyce pielęgniarki.
Koordynator organizacyjny
mgr Aneta Mazur
Wykaz kadry dydaktycznej:
- dr Urszula Cisoń-Apanasewicz
- mgr Elżbieta Rafa
- dr Monika Majoch
- dr Stanisława Talaga
- mgr Bernadeta Stafin
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy
- kserokopia prawa wykonywania zawodu pielęgniarki
- zaświadczenie o ukończeniu kursu specjalistycznego Resuscytacja krążeniowo-oddechowa;
- zaświadczenie o ukończeniu kursu specjalistycznego Wykonanie i interpretacja zapisu elektrokardiograficznego.
- oświadczenie uczestnika o zapoznaniu się z zasadami odbywania kursu, szkolenia, usługi doradczej i akceptacji warunków odpłatności
Termin składania dokumentów: nabór ciągły
Kryteria przyjęć: do kursu może przystąpić pielęgniarka która:
- posiada prawo wykonywania zawodu;
- posiada co najmniej 6-miesięczny staż pracy w zawodzie;
- została dopuszczona do kursu kwalifikacyjnego po przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego za pośrednictwem SMK;
- ukończyła kurs specjalistyczny Resuscytacji krążeniowo-oddechowej;
- ukończyła kursu specjalistyczny Wykonanie i interpretacja zapisu elektrokardiograficznego.
Warunki o których mowa wyżej nie dotyczą pielęgniarek, które:
- są pielęgniarkami systemu w rozumieniu art.3 pkt.6 ustawy z dnia 8 września 2006r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2013r. poz. 757, z późn. zm.),
- posiadają dyplom ratownika medycznego,
- zaświadczenie o ukończeniu kursu Advanced Life Support (ALS).
Liczba miejsc:
- nielimitowana
- kurs zostanie uruchomiony przy minimalnej liczbie 25 osób
Opłata za kurs: 1300,00 zł
Kurs kończy się egzaminem
Efekty doskonalenia: uzyskanie przez pielęgniarkę wiedzy i umiejętności do udzielania określonych świadczeń zdrowotnych wchodzących w zakres pielęgniarstwa internistycznego.
Kontakt:
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego w dziedzinie pielęgniarstwa internistycznego pielęgniarka:
1) w zakresie wiedzy posiada:
- specjalistyczną wiedzę w dziedzinie pielęgniarstwa internistycznego do sprawowania opieki nad chorym ze schorzeniem kardiologicznym, pulmonologicznym, gastroenterologicznym, nefrologicznym, endokrynologicznym, hematologicznym, reumatycznym oraz w okresie starości i objętych opieką paliatywną;
- specjalistyczną wiedzę z zakresu innych nauk medycznych: neurologia, opieka paliatywna, farmakologia, analityka, geriatria;
- znajomość regulacji prawnych i norm etycznych odnoszących się do wykonywania specjalistycznych świadczeń zdrowotnych w dziedzinie pielęgniarstwa internistycznego
2) w zakresie umiejętności potrafi:
- korzystać z aktualnej wiedzy dla zapewnienia bezpieczeństwa i wysokiego poziomu opieki podczas pielęgnowania pacjenta internistycznego;
- udzielać samodzielnie określonych świadczeń specjalistycznych obejmujących:
- monitorowanie i dokumentowanie stanu zdrowia pacjenta, stosując różne metody i narzędzia pomiaru,
- wyłanianie czynników negatywnie oddziałujących na stan zdrowia pacjenta i ich minimalizowanie,
- interpretowanie wyników badań laboratoryjnych i fizykalnych,
- analizowanie informacji o pacjencie celem określenia kategorii stanu zdrowia, zakresu samoopieki oraz diagnozy pielęgniarskiej,
- opracowanie i modyfikowanie planu opieki opartego na diagnozie pielęgniarskiej, uwzględniając aktualne standardy opieki,
- przygotowanie do badań diagnostycznych, sprawowanie opieki oraz rozpoznawanie najczęstszych powikłań po badaniach diagnostycznych u pacjentów z chorobami internistycznymi,
- przygotowanie pacjentów i asystowanie lekarzom podczas wykonywania badań terapeutycznych,
- prowadzenie rehabilitacji przyłóżkowej,
- zapoznanie pacjenta i rodziny ze stylem życia sprzyjającym zdrowiu,
- prowadzenie edukacji zdrowotnej w zakresie samoopieki i samokontroli u chorych ze schorzeniami: kardiologicznymi, pulmonologicznymi, gastroenterologicznymi, nefrologicznymi, endokrynologicznymi, hematologicznymi, reumatycznymi, objętych opieką paliatywną i ich rodzin;
- wykonywać świadczenia specjalistyczne zgodnie z zasadami etyki zawodu i poszanowaniem praw pacjenta;
- wymienić podstawowe leki stosowane u pacjentów internistycznych i prowadzić obserwację
w kierunku działań niepożądanych; - dobierać odpowiednie metody i techniki kontaktu terapeutycznego z pacjentem;
- udzielać pacjentowi wsparcia emocjonalnego
3) w zakresie kompetencji społecznych:
- szanuje godność i autonomię pacjenta bez względu na jego wiek, płeć, niepełnosprawność, orientację seksualną oraz pochodzenie narodowe i etniczne;
- rozwija współpracę z pacjentem, jego rodziną i członkami zespołu opieki zdrowotnej;
- krytycznie analizuje swoją wiedzę i umiejętności oraz planuje własny rozwój;
- przestrzega karty praw pacjenta oraz kodeks etyki zawodu pielęgniarki i norm ogólnospołecznych;
ponosi odpowiedzialność za wykonywane działania w ramach aktywności zawodowej.
Plan kursu
Plan Kursu kwalifikacyjnego w dziedzinie pielęgniarstwa internistycznego
Lp. |
Nazwa modułu |
Liczba godzin teorii |
Miejsce realizacji stażu |
Liczba godzin stażu |
Łączna liczba godzin kontaktowych |
I. |
Wybrane aspekty pielęgnowania chorych ze schorzeniami układu krążenia |
30 |
Poradnia kardiologiczna |
14 |
58 |
Oddział kardiologiczny |
14 |
||||
II. |
Wybrane aspekty pielęgnowania chorych ze schorzeniami układu oddechowego |
20 |
Oddział chorób płuc |
28 |
48 |
III. |
Wybrane aspekty pielęgnowania chorych ze schorzeniami układu pokarmowego |
20 |
Oddział gastroenterologiczny z pracownią endoskopii |
28 |
48 |
IV. |
Wybrane aspekty pielęgnowania chorych ze schorzeniami układu moczowego |
20 |
Oddział nefrologiczny |
14 |
48 |
Oddział dializ otrzewnowych |
14 |
||||
V. |
Wybrane aspekty pielęgnowania chorych ze schorzeniami układu dokrewnego |
20 |
Oddział chorób metabolicznych; Oddział endokrynologiczny; Oddział diabetologiczny; Oddział chorób wewnętrznych |
28 |
48 |
VI. |
Wybrane aspekty pielęgnowania chorych ze schorzeniami układu krwiotwórczego |
20 |
Oddział hematologiczny |
28 |
48 |
VII. |
Wybrane aspekty pielęgnowania chorych ze schorzeniami reumatycznymi |
20 |
Oddział reumatologiczny |
28 |
48 |
VIII. |
Wybrane aspekty pielęgnowania chorych ze schorzeniami układu nerwowego |
9 |
Oddział neurologiczny |
21 |
30 |
IX. |
Wybrane aspekty opieki geriatrycznej |
5 |
- |
- |
5 |
X. |
Wybrane aspekty opieki paliatywnej |
6 |
Oddział medycyny paliatywnej; Hospicjum stacjonarne; Hospicjum domowe |
21 |
27 |
Razem |
160 |
231 |
391* |
* Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 80% łącznej liczby godzin przeznaczonych na realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 20%, co stanowi nie więcej niż 78 godzin, może być wykorzystane na samokształcenie.
Kursy specjalistyczne dla pielęgniarek
Cel kształcenia Czas trwania kształcenia Adresaci: pielęgniarki posiadające prawo wykonywania zawodu Tematyka kursu, szkolenia: dostępny na stronie: https://ckppip.edu.pl/wp-content/uploads/2020/10/Leczenie-ran-dla-pielegniarek-21.12.2018.pdf Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: do kursu specjalistycznego mogą przystąpić pielęgniarka lub położna, które: Liczba miejsc: Opłata za kurs: 670,00 zł Kurs kończy się egzaminem Efekty doskonalenia: kurs specjalistyczny ma na celu uzyskanie przez pielęgniarkę wiedzy i umiejętności do wykonywania określonych czynności zawodowych przy udzielaniu świadczeń pielęgnacyjnych, zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych lub rehabilitacyjnych. Kontakt: Zaświadczenie o ukończeniu kursu specjalistycznego Leczenie ran dla pielęgniarek uzyskuje pielęgniarka, która: 1) w zakresie wiedzy posiada: 2) w zakresie umiejętności potrafi: 3) w zakresie kompetencji społecznych: Plan Kursu specjalistycznego - Leczenie ran Lp. Nazwa modułu Liczba godzin Miejsce realizacji stażu Liczba godzin stażu Łączna liczba godzin kontaktowych wykłady I. Patofizjologia i leczenie ran 10 Ambulatorium chirurgiczne; Poradnia chirurgii ogólnej; Poradnia chorób naczyń; Poradnia leczenia ran przewlekłych 10 20 II. Zakażenia ran 10 Ambulatorium chirurgiczne; Poradnia chirurgii ogólnej; Poradnia chorób naczyń; Poradnia leczenia ran przewlekłych 10 20 III. Odleżyny i rany nowotworowe 10 Oddział medycyny paliatywnej; Oddział onkologiczny; Hospicjum stacjonarne; Zakład/Oddział opiekuńczo - leczniczy 15 25 IV. Oparzenia, odmrożenia, rana urazowa powikłana 6 Oddział chirurgii plastycznej; Oddział chirurgii urazowoortopedycznej; Oddział leczenia oparzeń; Oddział chirurgiczny ogólny 15 21 V. Owrzodzenia kończyn dolnych 14 Poradnia chorób naczyń; Poradnia leczenia ran przewlekłych; Poradnia chirurgii ogólnej; Oddział chirurgii naczyniowej; Oddział chirurgiczny ogólny 15 29 VI. Zespół stopy cukrzycowej 10 Oddział chirurgii naczyniowej; Oddział diabetologiczny; Poradnia stopy cukrzycowej; Poradnia leczenia ran przewlekłych, Poradnia chirurgii ogólnej 15 25 Łącznie 60* 80 140 * Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych w wymiarze nie większym niż 10% (z wyłączeniem ćwiczeń), które może być wykorzystane na samokształcenie.Leczenie ran
Charakterystyka
Leczenie ran
Przygotowanie pielęgniarki do samodzielnego udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie opieki nad chorym z raną odleżynową, owrzodzeniem nowotworowym, oparzeniem, odmrożeniem, raną urazową powierzchowną, owrzodzeniem kończyn dolnych, stopą cukrzycową oraz do zdejmowania szwów z rany.
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie
z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 140 godzin dydaktycznych, w tym:
dr Iwona Zaczyk – dr n. o zdr., mgr pielęgniarstwa, ukończona specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego. Doświadczenie dydaktyczne: adiunkt na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu, od wielu lat prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne z zakresu chirurgii, pielęgniarstwa chirurgicznego.
mgr Aneta Mazur
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
i umiejętności w zakresie leczenia ran.
Plan kursu
Kursy specjalistyczne dla pielęgniarek i położnych
Cel kształcenia Przygotowanie pielęgniarki i położnej do samodzielnego rozpoznania stanu nagłego zagrożenia zdrowotnego i podjęcia działań resuscytacyjnych u osób dorosłych oraz dzieci i niemowląt zgodnie ze współczesną wiedzą z zakresu ratownictwa medycznego. Czas trwania kształcenia Adresaci: pielęgniarki, położne posiadające prawo wykonywania zawodu. Tematyka kursu, szkolenia: dostępny na stronie: https://ckppip.edu.pl/wp-content/uploads/2022/03/Kurs-spec.-Resuscytacja-krazeniowo-oddechowa.pdf Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: do kursu może przystąpić pielęgniarka lub położna, która: Liczba miejsc: Opłata za kurs: 920,00 zł Kurs kończy się egzaminem teoretycznym i praktycznym Efekty doskonalenia: uzyskanie przez pielęgniarkę lub położną wiedzy i umiejętności do wykonywania określonych czynności zawodowych przy udzielaniu świadczeń pielęgnacyjnych, zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych lub rehabilitacyjnych. Kontakt: Po ukończeniu kursu specjalistycznego Resuscytacja krążeniowo-oddechowa pielęgniarka, położna: 2) w zakresie umiejętności potrafi: 3) w zakresie kompetencji społecznych: Plan kursu specjalistycznego - Resuscytacja krążeniowo oddechowa dla pielęgniarek i położnych Lp. Nazwa modułu Liczba godzin teorii Miejsce realizacji stażu Liczba godzin stażu Łączna liczba godzin kontaktowych wykłady ćwiczenia I Podstawowe zabiegi resuscytacyjne – BLS 5 10 - - 15 II Zaawansowane zabiegi resuscytacyjne – ALS 15 30 Oddział anestezjologii i intensywnej terapii; Oddział intensywnego nadzoru kardiologicznego 30 75 Łącznie 20 40 30 90
Cel kształcenia Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie Adresaci: pielęgniarki, położne posiadające prawo wykonywania zawodu. Tematyka kursu, szkolenia: dostępny na stronie: https://ckppip.edu.pl/wp-content/uploads/2020/10/Terapia-bolu-ostrego-u-doroslych.pdf Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: do kursu specjalistycznego może przystąpić pielęgniarka lub położna, która: Liczba miejsc: Opłata za kurs: 350,00 zł Kurs kończy się egzaminem Efekty doskonalenia: przygotowanie do samodzielnego udzielania świadczeń zdrowotnych w okresie okołooperacyjnym w zakresie uśmierzania bólu ostrego, uprawnienia do prowadzenia edukacji wśród pacjentów w zakresie metod kontroli bólu, stosowanych leków przeciwbólowych oraz rozpoznawania przez pacjenta niepożądanych działań związanych z terapią Wykaz świadczeń zdrowotnych, do których jest uprawniona pielęgniarka, położna po ukończeniu kursu specjalistycznego Terapia bólu ostrego u dorosłych Kontakt: Po ukończeniu kursu specjalistycznego Terapia bólu ostrego u dorosłych pielęgniarka, położna: 1) w zakresie wiedzy posiada: 2) w zakresie umiejętności potrafi: 3) w zakresie kompetencji społecznych: stale aktualizuje wiedzę i umiejętności w zakresie leczenia bólu ostrego Plan Kursu specjalistycznego -Terapia bólu ostrego u dorosłych Lp. Nazwa modułu Liczba godzin teorii Miejsce realizacji stażu Liczba godzin stażu Łączna liczba godzin kontaktowych I Podstawy patofizjologii bólu 7 Blok operacyjny 21 35 II Farmakoterapia bólu ostrego 7 III Techniki analgezji regionalnej w uśmierzaniu bólu 7 Oddział pooperacyjny chirurgii ogólnej; Oddział pooperacyjny ginekologii Oddział pooperacyjny chirurgii klatki piersiowej; 28 63 IV Organizacja leczenia bólu. Rola pielęgniarki, położnej w interdyscyplinarnym zespole leczenia bólu 7 Oddział pooperacyjny chirurgii urazowo-ortopedycznej 21 Łącznie 28 70 98*
Cel kształcenia Czas trwania kształcenia Adresaci: pielęgniarki, położne posiadające prawo wykonywania zawodu Tematyka kursu, szkolenia: dostępny na stronie: https://ckppip.edu.pl/wp-content/uploads/2020/10/Wykonanie-i-interpretacja-zapisu-elektrokardiograficznego-u-doroslych-2017.11.10.pdf Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: do kursu specjalistycznego mogą przystąpić pielęgniarka lub położna, które: Liczba miejsc: Opłata za kurs: 800,00 zł Kurs kończy się egzaminem Wykaz świadczeń zdrowotnych, do których jest uprawniona pielęgniarka i położna po ukończeniu kursu specjalistycznego wykonanie i interpretacja zapisu elektrokardiograficznego 1. Wykonanie zapisu EKG w spoczynku u osoby dorosłej. 2. Ocena jakości zapisu EKG pod względem technicznym. 3. Interpretacja prawidłowego elektrokardiogramu u osoby dorosłej według kryteriów rozpoznawczych. 4. Różnicowanie podstawowych stanów oraz nieprawidłowości w zapisie EKG: 5. Założenie aparatu do całodobowego zapisu EKG – Holtera. 6. Przygotowanie pacjenta dorosłego do wykonania testu wysiłkowego. 7. Pomiar ciśnienia i tętna podczas testu wysiłkowego. 8. Ocena zapisu EKG na monitorze. Kontakt: Po ukończeniu kursu specjalistycznego Wykonanie i interpretacja zapisu elektrokardiograficznego 1) w zakresie wiedzy posiada: 2) w zakresie umiejętności potrafi: 3) w zakresie kompetencji społecznych: Plan kursu specjalistycznego - Wykonanie i interpretacja zapisu elektrokardiograficznego Lp. Nazwa modułu Liczba godzin teorii Miejsce realizacji stażu Liczba godzin stażu Łączna liczba godzin kontaktowych I Podstawy elektrokardiografii i technika badania EKG 6 Pracownia EKG; Oddział kardiologiczny; Oddział chorób wewnętrznych 14 20 II Analiza zapisu elektrokardiograficznego. Podstawy rozpoznawania nieprawidłowości w zapisie EKG 20 Pracownia EKG; Oddział kardiologiczny; Oddział chorób wewnętrznych 12 32 III Zapis elektrokardiograficzny w wybranych stanach kardiologicznych 20 Oddział kardiologiczny; Oddział chorób wewnętrznych 12 32 IV Badania diagnostyczne z wykorzystaniem zapisu elektrokardiograficznego 4 Pracownie diagnostyki kardiologicznej 20 24 Łączna liczba godzin 50 58 108
Cel kształcenia Czas trwania kształcenia Adresaci: pielęgniarki i położne posiadające prawo wykonywania zawodu Tematyka kursu, szkolenia: dostępny na stronie: https://ckppip.edu.pl/wp-content/uploads/2020/10/Wywiad-i-badanie-fizykalne.pdf Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: do kursu specjalistycznego mogą przystąpić pielęgniarka lub położna, które: Liczba miejsc: Opłata za kurs: 1000,00 zł Kurs kończy się egzaminem Wykaz świadczeń zdrowotnych, do których jest uprawniona pielęgniarka, położna po ukończeniu kursu specjalistycznego wywiad i badanie fizykalne 1. Wykonanie badania podmiotowego osoby dorosłej oraz dokumentowanie wyników badania. 2. Wykonanie badania przedmiotowego osoby dorosłej oraz dokumentowanie wyników badania. 3. Analiza wyników badania podmiotowego i przedmiotowego osoby dorosłej dla potrzeb formułowania diagnozy pielęgniarskiej. Kontakt: Zaświadczenie o ukończeniu kursu specjalistycznego Wywiad i badanie fizykalne otrzymuje pielęgniarka, położna, która: 1) w zakresie wiedzy: 2) w zakresie umiejętności potrafi: 3) w zakresie kompetencji społecznych: przejawia postawę permanentnego pogłębiania wiedzy z obszaru wywiadu i badania fizykalnego. Plan kursu specjalistycznego -Wywiad i badanie fizykalne Lp. Nazwa modułu Liczba godzin teorii Staż Miejsce realizacji Liczba godzin stażu Łączna liczba godzin kontaktowych I Badanie podmiotowe osoby dorosłej 10 Oddział chorób wewnętrznych –15 godz. Oddział neurologiczny; Oddział anestezjologii i intensywnej terapii – 10 godz. 25 100 II Badanie przedmiotowe osoby dorosłej 55 III Ocena stanu zdrowia pacjenta na podstawie wyników badania podmiotowego i przedmiotowego 10 Łącznie 75 25 100 Cel kształcenia Czas trwania kształcenia: Miejsce realizacji: Adresaci: ratownicy medyczni Tematyka kursu, szkolenia: Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: postępowanie kwalifikacyjne Liczba miejsc: Opłata za kurs: 160,00 zł Kurs kończy się zaliczeniem końcowym Liczba punktów edukacyjnych: Kontakt: W wyniku realizacji szkolenia słuchacz potrafi: 1. w zakresie wiedzy: 2. w zakresie umiejętności: 3. w zakresie kompetencji społecznych: Program szkolenia doskonalącego z zakresu elektroterapii Lp. Nazwa modułu Liczba godzin teorii Łączna liczba godzin kontaktowych wykłady ćwiczenia I. Podstawy interpretacji zapisu EKG 1 1 2 II. Algorytmy postępowania w zaburzeniach rytmu serca (bradykardia, tachykardia) 1 - 1 III. Postępowanie w bradykardii - 2 2 IV. Postępowanie w tachykardii - 2 2 V. Defibrylacja - 1 1 Łącznie 2 6 8 Cel kształcenia Szczegółowe cele szkolenia. Czas trwania kształcenia: Miejsce realizacji: Adresaci: ratownicy medyczni, pielęgniarki, położne Tematyka kursu, szkolenia: Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: postępowanie kwalifikacyjne Liczba miejsc: Opłata za kurs: 230,00 zł Kurs kończy się zaliczeniem końcowym: test pisemny oraz zaliczenie praktyczne. Kontakt: W wyniku realizacji szkolenia kursant potrafi: 1. w zakresie wiedzy: 2. w zakresie umiejętności: 3. w zakresie kompetencji społecznych Program szkolenia doskonalącego z zakresu stanów nagłych w podstawowej opiece zdrowotnej Lp. Nazwa modułu Liczba godzin teorii Łączna liczba godzin kontaktowych wykłady ćwiczenia I. Postępowanie w zaburzeniach rytmu serca. 0,5 1,5 2 II. Postępowanie w zatrzymaniu krążenia. 0,5 3,5 4 III. Postępowanie w ostrych zespołach wieńcowych. 0,5 1 1,5 IV. Postępowanie w obrzęku płuc. 0,5 2 2,5 V. Postępowanie w zaostrzeniu astmy oskrzelowej. VI. Postępowanie w przełomie nadciśnieniowym. VII. Postępowanie w zaburzeniach świadomości. VIII. Postępowanie we wstrząsie anafilaktycznym. Łącznie 2 8 10 Cel kształcenia Czas trwania kształcenia: Miejsce realizacji: Adresaci: ratownicy medyczni Tematyka kursu, szkolenia: Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: postępowanie kwalifikacyjne Liczba miejsc: Opłata za kurs: 520,00 zł Kurs kończy się zaliczeniem końcowym Liczba punktów edukacyjnych: Kontakt: W wyniku realizacji szkolenia kursant potrafi: 1. w zakresie wiedzy: 2. w zakresie umiejętności: 3. w zakresie kompetencji społecznych: Program szkolenia doskonalącego z zakresu stanów zagrożenia życia u dzieci Lp. Nazwa modułu Liczba godzin teorii Łączna liczba godzin kontaktowych wykłady ćwiczenia I. Ocena dziecka według schematu ABCDE. 1 3 4 II. Postępowanie w przypadku ciała obcego w drogach oddechowych, podgłośniowego zapalenia krtani, zaostrzenia astmy. 1 1 3 III. Postępowanie w przypadku zaburzeń świadomości, drgawek, hipoglikemii i hiperglikemii. 1 IV. Postępowanie w przypadku przegrzania, wychłodzenia, tonięcia. 1 1 2 V. Postępowanie w przypadku zatrucia VI. Postępowanie w przypadku zaburzeń rytmu serca. 1 2 3 VII. Postępowanie w przypadku wstrząs anafilaktycznego 1 1 2 VIII. Postępowanie z poszkodowanym urazowym. 1 4 5 IX. Postępowanie w przypadku zatrzymania krążenia. 1 4 5 Łącznie 7 17 24 Cel kształcenia Szczegółowe cele szkolenia. Czas trwania kształcenia: Miejsce realizacji: Adresaci: ratownicy medyczni Tematyka kursu, szkolenia: Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: postępowanie kwalifikacyjne Liczba miejsc: Opłata za kurs: 240,00 zł Kurs kończy się zaliczeniem końcowym: test pisemny oraz zaliczenie praktyczne. Liczba punktów edukacyjnych: Kontakt: W wyniku realizacji programu szkolenia słuchacz potrafi: 1. w zakresie wiedzy: 2. w zakresie umiejętności: 3. w zakresie kompetencji społecznych: Program szkolenia doskonalącego z zakresu resuscytacji wewnątrzszpitalnej Lp. Nazwa modułu Liczba godzin teorii Łączna liczba godzin kontaktowych wykłady ćwiczenia I. Resuscytacja wewnątrzszpitalna. 1 - 1 II. Postępowania w zaburzeniach rytmu serca (bradykardia, tachykardia). - 2 2 III. Postępowanie w zatrzymaniu krążenia. - 7 7 Łącznie 1 9 10 Cel kształcenia Szczegółowe cele szkolenia. Czas trwania kształcenia: Miejsce realizacji: Adresaci: ratownicy medyczni. Tematyka kursu, szkolenia: Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: postępowanie kwalifikacyjne Liczba miejsc: Opłata za kurs: 500,00 zł Kurs kończy się zaliczeniem końcowym Liczba punktów edukacyjnych: Kontakt: W wyniku realizacji szkolenia słuchacz potrafi: 1. w zakresie wiedzy: 2. w zakresie umiejętności: 3. w zakresie kompetencji społecznych: Program szkolenia doskonalącego z zakresu stanów zagrożenia życia u osób dorosłych Lp. Nazwa modułu Liczba godzin teorii Łączna liczba godzin kontaktowych wykłady ćwiczenia I. Ocena pacjenta według schematu ABCDE. 1 2 3 II. Postępowanie w zatrzymaniu krążenia. 1 5 6 III. Postępowanie w zaburzeniach rytmu serca. 1 2 3 IV. Postępowanie w ostrych zespołach wieńcowych. 1 2 3 V. Postępowanie w obrzęku płuc. 3 2 5 VI. Postępowanie w zaostrzeniu astmy oskrzelowej. VII. Postępowanie w przełomie nadciśnieniowym. VIII. Postępowanie w zaburzeniach świadomości. IX. Postępowanie w wstrząsie anafilaktycznym. X. Postępowanie z poszkodowanym urazowym. 1 3 4 Łącznie 8 16 24 Cel kształcenia Czas trwania kształcenia Adresaci: Osoby bez przygotowania medycznego Tematyka kursu, szkolenia: Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: postępowanie kwalifikacyjne Liczba miejsc: Opłata za kurs: 130,00 zł Kurs kończy się zaliczeniem końcowym Kwalifikacje: Po odbyciu szkolenia Pierwsza pomoc przedmedyczna w nagłych wypadkach – poziom podstawowy uczestnik potrafi rozpoznać stany zagrożenia życia oraz udzielić pierwszej pomocy w tym wykonać resuscytację krążeniowo - oddechową z wykorzystaniem AED oraz udzielić pomocy przedmedycznej w wybranych stanach zagrożenia życia. Po ukończeniu szkolenia uczestnik potrafi: 1. w zakresie wiedzy: 2. w zakresie umiejętności: 3. w zakresie kompetencji społecznych: Program szkolenia "Pierwsza pomoc przedmedyczna w nagłych wypadkach – poziom podstawowy" l.p. Przedmiot/moduł zajęć Liczba godz. ogółem Liczba godz. wykłady Liczba godz. ćwiczenia Forma zaliczenia 1 Ocena pacjenta według schematu ABCDE. 1 - 1 Zaliczenie teoretyczne 2 Przyczyny, objawy oraz postępowanie w zatrzymaniu krążenia. 3 1 2 3 Defibrylacja z zastosowaniem AED. 1 - 1 4 Pierwsza pomoc w przypadku wybranych stanów: omdlenie, oparzenie, zranienie, krwotok, urazy układu kostno-stawowego. 3 2 1 Razem 8 3 5 Podstawą zaliczenia szkolenia i otrzymania dokumentu potwierdzającego udział w szkoleniu jest udział we wszystkich zajęciach i wykazanie się umiejętnościami praktycznymi zgodnie z kartą umiejętności. Cel kształcenia Czas trwania kształcenia Adresaci: pielęgniarki, położne, ratownicy medyczni. Tematyka kursu, szkolenia: Kierownik merytoryczny Koordynator organizacyjny Wykaz kadry dydaktycznej: Wymagane dokumenty: Termin składania dokumentów: nabór ciągły Kryteria przyjęć: postępowanie kwalifikacyjne Liczba miejsc: Opłata za kurs: 140,00 zł Kurs kończy się zaliczeniem końcowym Efekty doskonalenia: aktualizacja wiedzy, doskonalenie umiejętności w postępowaniu w stanach zagrożenia życia u osób dorosłych. Kontakt: Po zakończonym szkoleniu uczestnik potrafi: 1. w zakresie wiedzy: 2. w zakresie kompetencji społecznych: 3. w zakresie kompetencji społecznych: Program warsztatów szkoleniowych z zakresu stanów zagrożenia życia u osób dorosłych l.p. Przedmiot/moduł zajęć l. godz. ogółem l. godz. wykłady l. godz. ćwiczenia Forma zaliczenia 1. Ocena pacjenta według schematu ABCDE. 1 1 2 Zaliczenie teoretyczne i praktyczne 2. Postępowanie w zatrzymaniu krążenia. 1 1 2 3. Postępowanie w zaburzeniach rytmu serca 1 1 2 4. Postępowanie w ostrych zespołach wieńcowych 1 1 2 5. Postępowanie w obrzęku płuc. 1 1 2 6. Postępowanie w zaostrzeniu astmy oskrzelowej 7. Postępowanie w przełomie nadciśnieniowym. 8. Postępowanie w zaburzeniach świadomości. 9. Postępowanie w wstrząsie anafilaktycznym. 10. Postępowanie z poszkodowanym urazowym 1 1 2 Razem 6 6 12 Sprawdź ofertę na innych kierunkach Resuscytacja krążeniowo-oddechowa dla pielęgniarek i położnych
Charakterystyka
Resuscytacja krążeniowo-oddechowa dla pielęgniarek i położnych
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie
z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 90 godzin dydaktycznych, w tym:
dr Urszula Cisoń-Apanasewicz – doktor nauk o zdrowiu, mgr pielęgniarstwa, specjalizacja
w dziedzinie pielęgniarstwa zachowawczego, kurs kwalifikacyjny w dziedzinie pielęgniarstwa nefrologicznego z dializoterapią. Doświadczenie zawodowe: adiunkt na Wydziale Lekarskim
i Nauk o Zdrowiu, prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, dietetyka
z zakresu m.in. chorób wewnętrznych i pielęgniarstwa internistycznego, podstaw pielęgniarstwa, chorób wewnętrznych z elementami onkologii. Doświadczenie zawodowe zdobyte podczas pracy w oddziale chorób wewnętrznych.
Autorka lub współautorka podręczników: Zadania i kompetencje pielęgniarki w opiece nad pacjentem
w wybranych stanach internistycznych; Insulinoterapia w praktyce pielęgniarki.
mgr Aneta Mazur
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
w zakresie resuscytacji krążeniowo-oddechowej;
Plan kursu
Terapia bólu ostrego u dorosłych
Charakterystyka
Terapia bólu ostrego u dorosłych
Przygotowanie pielęgniarki, położnej do samodzielnego udzielania świadczeń zdrowotnych w okresie okołooperacyjnym w zakresie uśmierzania bólu ostrego:
z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 98 godzin dydaktycznych:
dr n. med. Bogumiła Lubińska-Żądło – doktor nauk medycznych, mgr pielęgniarstwa, ukończona specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa onkologicznego. Doświadczenie zawodowe: adiunkt na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu, prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, dietetyka zakresu: onkologii, pielęgniarstwa onkologicznego, opieki paliatywnej, terapii bólu, opieki nad pacjentem i edukacji terapeutycznej w chorobie nowotworowej, leczenia dietetycznego w onkologii.
mgr Aneta Mazur
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
Plan kursu
Wykonanie i interpretacja zapisu elektrokardiograficznego
Charakterystyka
Wykonanie i interpretacja zapisu elektrokardiograficznego
Przygotowanie pielęgniarki, położnej do wykonania u osoby dorosłej badania elektrokardiograficznego
w spoczynku oraz do udziału w badaniach diagnostycznych oraz monitorowaniu pacjenta z wykorzystaniem zapisu elektrokardiograficznego, a także do interpretacji składowych prawidłowego zapisu czynności bioelektrycznej serca oraz rozpoznania cech elektrokardiograficznych wybranych stanów chorobowych,
w tym stanów zagrożenia życia i zdrowia.
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie
z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 108 godzin dydaktycznych:
mgr Elżbieta Rafa – mgr pielęgniarstwa, specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego. Doświadczenie dydaktyczne: wykładowca na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu, prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne z zakresu: chorób wewnętrznych, kardiologii, wykonywania i interpretacji EKG. Przez wiele lat pełniła funkcję pielęgniarki oddziałowej oddziału internistyczno-kardiologicznego. Wielokrotnie prowadziła zajęcia na kursach z zakresu wykonywania
i interpretacji zapisu Ekg dla pielęgniarek.
Współautorka podręcznika: Podstawy elektrokardiografii. Podręcznik dla ratowników medycznych, pielęgniarek oraz studentów kierunku pielęgniarstwo i ratownictwo medyczne.
mgr Aneta Mazur
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
u dorosłych pielęgniarka, położna:
Plan kursu
Wywiad i badanie fizykalne
Charakterystyka
Wywiad i badanie fizykalne
Ukształtowanie kompetencji samodzielnego, kompleksowego badania podmiotowego i przedmiotowego pacjenta dorosłego oraz analizy wyników badania w kierunku sformułowania wniosków pozwalających na planowanie i realizowanie opieki pielęgniarskiej.
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 100 godzin dydaktycznych, w tym:
dr Halina Potok – dr n. o zdr., mgr pielęgniarstwa, ukończona specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa rodzinnego, promocji zdrowia. Doświadczenie dydaktyczne: adiunkt na Wydziale Lekarskim i Nauk
o Zdrowiu, od wielu lat prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne z zakresu badania fizykalnego.
mgr Aneta Mazur
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
i przedmiotowego pacjenta dorosłego z uwzględnieniem swoistości jego sytuacji zdrowotnej;
i przedmiotowego oraz wykorzystywać dla potrzeb opieki pielęgniarskiej.
Plan kursu
Szkolenia
Szkolenia doskonalące dla ratowników medycznych
Szkolenie doskonalące z zakresu elektroterapii
Charakterystyka
Szkolenie doskonalące z zakresu elektroterapii
Aktualizacja wiedzy i pogłębienie umiejętności praktycznych z zakresu rozpoznawania zaburzeń rytmu serca, postępowania w zaburzeniach rytmu serca, wykonywania defibrylacji, kardiowersji i stymulacji.
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu szkolenia wynosi 8 godzin dydaktycznych, w tym:
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu w Budynku Centrum Symulacji Medycznej, ul. Kościuszki 2G, 33-300 Nowy Sącz
dr Mariusz Chomoncik – doktor nauk medycznych, lekarz, specjalista anestezjologii i intensywnej terapii. Doświadczenie dydaktyczne: adiunkt na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu, prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, lekarskim z zakresu: pierwszej pomocy, resuscytacji wewnątrzszpitalnej. Doświadczenie zawodowe zdobyte podczas pracy w oddziale anestezjologii
i intensywnej terapii, w zespołach ratownictwa medycznego.
Autor lub współautor podręczników: Pierwsza pomoc; Pierwsza pomoc. Zeszyt ćwiczeń; Podstawy ratownictwa medycznego. Zeszyt ćwiczeń; Dwóch pacjentów.
mgr Aneta Mazur
Program warsztatów został zatwierdzony przez Małopolskiego Konsultanta Wojewódzkiego w dziedzinie medycyny ratunkowej. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 grudnia 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego ratowników medycznych (Dz. U. 2019 poz. 2464) uczestnik kursu otrzymuje 8 pkt. edukacyjnych.
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
Program
Szkolenie doskonalące z zakresu stanów nagłych w podstawowej opiece zdrowotnej
Charakterystyka
Szkolenie doskonalące z zakresu stanów nagłych w podstawowej opiece zdrowotnej
Aktualizacja wiedzy i pogłębienie umiejętności praktycznych w zakresie postępowania z pacjentami zagrożonymi zatrzymaniem krążenia i w zakresie postępowania w przypadku zatrzymania krążenia.
i tachykardia).
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu szkolenia wynosi 10 godzin dydaktycznych:
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu w Budynku Centrum Symulacji Medycznej, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33-300 Nowy Sącz
dr Mariusz Chomoncik – doktor nauk medycznych, lekarz, specjalista anestezjologii i intensywnej terapii. Doświadczenie dydaktyczne: adiunkt na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu, prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, lekarskim z zakresu: pierwszej pomocy, resuscytacji wewnątrzszpitalnej. Doświadczenie zawodowe zdobyte podczas pracy w oddziale anestezjologii
i intensywnej terapii, w zespołach ratownictwa medycznego.
Autor lub współautor podręczników: Pierwsza pomoc; Pierwsza pomoc. Zeszyt ćwiczeń; Podstawy ratownictwa medycznego. Zeszyt ćwiczeń; Dwóch pacjentów.
mgr Aneta Mazur
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
Program
Szkolenie doskonalące z zakresu stanów zagrożenia życia u dzieci
Charakterystyka
Szkolenie doskonalące z zakresu stanów zagrożenia życia u dzieci
Aktualizacja wiedzy i pogłębienie umiejętności praktycznych w zakresie postępowania z dziećmi zagrożonymi zatrzymaniem krążenia oraz w zakresie postępowania w przypadku rozpoznania u nich zatrzymania krążenia.
Szczegółowe cele szkolenia.
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu szkolenia wynosi 24 godzin dydaktycznych:
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu w Budynku Centrum Symulacji Medycznej, ul. Kościuszki 2G, 33-300 Nowy Sącz
dr Mariusz Chomoncik – doktor nauk medycznych, lekarz, specjalista anestezjologii i intensywnej terapii. Doświadczenie dydaktyczne: adiunkt na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu, prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, lekarskim z zakresu: pierwszej pomocy, resuscytacji wewnątrzszpitalnej. Doświadczenie zawodowe zdobyte podczas pracy w oddziale anestezjologii
i intensywnej terapii, w zespołach ratownictwa medycznego.
Autor lub współautor podręczników: Pierwsza pomoc; Pierwsza pomoc. Zeszyt ćwiczeń; Podstawy ratownictwa medycznego. Zeszyt ćwiczeń; Dwóch pacjentów.
mgr Aneta Mazur
Program warsztatów został zatwierdzony przez Małopolskiego Konsultanta Wojewódzkiego w dziedzinie medycyny ratunkowej.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 grudnia 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego ratowników medycznych (Dz. U. 2019 poz. 2464) uczestnik kursu otrzymuje 16 pkt. edukacyjnych.
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
Program
Szkolenie doskonalące z zakresu resuscytacji wewnątrzszpitalnej
Charakterystyka
Szkolenie doskonalące z zakresu resuscytacji wewnątrzszpitalnej
Aktualizacja wiedzy i pogłębienie umiejętności praktycznych w zakresie postępowania z pacjentami zagrożonymi zatrzymaniem krążenia oraz w zakresie resuscytacji wewnątrzszpitalnej.
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu szkolenia wynosi 10 godzin dydaktycznych, w tym:
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu w Budynku Centrum Symulacji Medycznej, ul. Kościuszki 2G, 33-300 Nowy Sącz
dr Mariusz Chomoncik – doktor nauk medycznych, lekarz, specjalista anestezjologii i intensywnej terapii. Doświadczenie dydaktyczne: adiunkt na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu, prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, lekarskim z zakresu: pierwszej pomocy, resuscytacji wewnątrzszpitalnej. Doświadczenie zawodowe zdobyte podczas pracy w oddziale anestezjologii
i intensywnej terapii, w zespołach ratownictwa medycznego.
Autor lub współautor podręczników: Pierwsza pomoc; Pierwsza pomoc. Zeszyt ćwiczeń; Podstawy ratownictwa medycznego. Zeszyt ćwiczeń; Dwóch pacjentów.
mgr Aneta Mazur
Program warsztatów został zatwierdzony przez Małopolskiego Konsultanta Wojewódzkiego w dziedzinie medycyny ratunkowej.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 grudnia 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego ratowników medycznych (Dz. U. 2019 poz. 2464) uczestnik kursu otrzymuje 8 pkt. edukacyjnych.
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
Program
Szkolenie doskonalące z zakresu stanów zagrożenia życia u osób dorosłych
Charakterystyka
Szkolenie doskonalące z zakresu stanów zagrożenia życia u osób dorosłych
Aktualizacja wiedzy i pogłębienie umiejętności praktycznych w zakresie postępowania z pacjentami dorosłymi zagrożonymi zatrzymaniem krążenia oraz w zakresie postępowania w przypadku rozpoznania
u nich zatrzymania krążenia.
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu szkolenia wynosi 24 godziny dydaktyczne:
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu w Budynku Centrum Symulacji Medycznej, ul. Kościuszki 2, budynek G, 33-300 Nowy Sącz
dr Mariusz Chomoncik – doktor nauk medycznych, lekarz, specjalista anestezjologii i intensywnej terapii. Doświadczenie dydaktyczne: adiunkt na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu, prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, lekarskim z zakresu: pierwszej pomocy, resuscytacji wewnątrzszpitalnej. Doświadczenie zawodowe zdobyte podczas pracy w oddziale anestezjologii
i intensywnej terapii, w zespołach ratownictwa medycznego.
Autor lub współautor podręczników: Pierwsza pomoc; Pierwsza pomoc. Zeszyt ćwiczeń; Podstawy ratownictwa medycznego. Zeszyt ćwiczeń; Dwóch pacjentów.
mgr Aneta Mazur
Program warsztatów został zatwierdzony przez Małopolskiego Konsultanta Wojewódzkiego w dziedzinie medycyny ratunkowej.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 grudnia 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego ratowników medycznych (Dz. U. 2019 poz. 2464) uczestnik kursu otrzymuje 16 pkt. edukacyjnych.
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
Program
Inne szkolenia
Pierwsza pomoc przedmedyczna w nagłych wypadkach – poziom podstawowy
Charakterystyka
Pierwsza pomoc przedmedyczna w nagłych wypadkach – poziom podstawowy
Nabycie i doskonalenie umiejętności w zakresie udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, stanach zagrożenia życia na poziomie podstawowym
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie
z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 8 godzin dydaktycznych:
dr Urszula Cisoń-Apanasewicz – doktor nauk o zdrowiu, mgr pielęgniarstwa, specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa zachowawczego, kurs kwalifikacyjny w dziedzinie pielęgniarstwa nefrologicznego
z dializoterapią oraz medycyny ratunkowej. Doświadczenie zawodowe: adiunkt na Wydziale Lekarskim
i Nauk o Zdrowiu, prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, dietetyka zakresu: chorób wewnętrznych, metodyki nauczania pierwszej pomocy, kwalifikowanej pierwszej pomocy, nauczania w ratownictwie medycznym, stanów zagrożenia życia w pediatrii, w chorobach wewnętrznych. Doświadczenie zawodowe zdobyte podczas prowadzenia zajęć ze studentami w oddziale: chorób wewnętrznych, intensywnej terapii, neurologii, pediatrii.
mgr Aneta Mazur
Efekty kształcenia
Program
i praktyczne
Warsztaty szkoleniowe z zakresu stanów zagrożenia życia u osób dorosłych
Charakterystyka
Warsztaty szkoleniowe z zakresu stanów zagrożenia życia u osób dorosłych
Aktualizacja wiedzy i pogłębienie umiejętności praktycznych w zakresie postępowania z pacjentami dorosłymi zagrożonymi zatrzymaniem krążenia i w zakresie postępowania w przypadku rozpoznania u nich zatrzymania krążenia.
Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie
z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 12 godzin dydaktycznych, w tym:
dr Mariusz Chomoncik – doktor nauk medycznych, lekarz, specjalista anestezjologii i intensywnej terapii. Doświadczenie dydaktyczne: adiunkt na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu, prowadzenie zajęć na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, lekarskim z zakresu: pierwszej pomocy, resuscytacji wewnątrzszpitalnej. Doświadczenie zawodowe zdobyte podczas pracy w oddziale anestezjologii
i intensywnej terapii, w zespołach ratownictwa medycznego.
Autor lub współautor podręczników: Pierwsza pomoc; Pierwsza pomoc. Zeszyt ćwiczeń; Podstawy ratownictwa medycznego. Zeszyt ćwiczeń; Dwóch pacjentów.
gr Aneta Mazur
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu, ul. Kościuszki 2 budynek G, 33–300 Nowy Sącz
Tel.: 18 547–56–60, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Efekty kształcenia
Program