Stypendia dla studentów kierunków „Pielęgniarstwo” i „Ratownictwo medyczne” finansowane z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO)
Stypendia dla studentów kierunków „Pielęgniarstwo” i „Ratownictwo medyczne” finansowane z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO)
Projekt finansowany z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności realizowany w Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu w zakresie Inwestycji D2.1.1 „Inwestycje związane z modernizacją i doposażeniem obiektów dydaktycznych w związku ze zwiększeniem limitów przyjęć na studia medyczne” w ramach działania „Działanie 2. Stypendia dla studentów kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne”.
Kwota finansowania: 931 500,00 zł PLN. Okres realizacji projektu: 1 października 2022 r. – 30 września 2025 r. Przedsięwzięcie dotyczy udzielenia wsparcia w postaci stypendiów dla studentek/studentów, którzy rozpoczęli naukę w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023 na studiach pierwszego stopnia na kierunku Pielęgniarstwo oraz Ratownictwo medyczne.
Cel projektu jest zgodny z celem inwestycji D2.1.1, określonym w planie rozwojowym Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, tj. „Zwiększenie liczby personelu medycznego ….”. Celem głównym jest zwiększenie liczby pracowników w zawodzie pielęgniarka/ratownik medyczny, poprzez zwiększenie liczby osób podejmujących studia na kierunku Pielęgniarstwo/Ratownictwo medyczne oraz uatrakcyjnienie studiów na ww. kierunkach.
Projekt został skierowany do 23 studentek/studentów naszej Uczelni, którzy rozpoczęli naukę w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023 na studiach pierwszego stopnia na kierunku Pielęgniarstwo oraz Ratownictwo medyczne. Podstawą przyznania stypendium jest liczba punktów uzyskanych przez kandydata w postępowaniu rekrutacyjnym. Na kierunkach objętych wsparciem stypendia zostały przyznane na okres 3 lat (począwszy od października 2022 r. do czerwca 2025 r.). Miesięczna kwota stypendium wynosi 1500,00 zł i jest wypłacana przez 9 miesięcy w roku akademickim.
Doskonałość Dydaktyczna Uczelni
Projekt pt. „Doskonałość Dydaktyczna Uczelni” realizowany jest przez Akademię Nauk Stosowanych w Nowym Sączu w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego na podstawie umowy z Ministerstwem Edukacji i Nauki UMOWA Nr MEiN/2022/DIR/2509.
Okres realizacji projektu: sierpień 2022 – wrzesień 2023
Kwota dofinansowania: 474 582,80 zł
Projekt zakłada realizację zadań mających na celu rozbudowę funkcjonującego Uczelnianego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Uczelni. W ramach tych zadań planowane jest prowadzenie różnego rodzaju badań ewaluacyjnych biorąc pod uwagę analizę organizacyjno-prawną zasad, celów, procedur i procesów w zakresie działalności dydaktycznej oraz rozwinięcie systemu zarządzania jakością w zakresie dydaktyki.
Główne zadania w Projekcie:
- Utworzenie i powołanie Zespołu eksperckiego ds. analizy i rozbudowy systemu zarządzania jakością w zakresie dydaktyki.
- Organizacja szkoleń dla nauczycieli akademickich:
Stosowanie metod nauczania i uczenia się przez odkrywanie – szkolenie dla 60 nauczycieli akademickich (po 10 nauczycieli z każdego Wydziału),
Szkolenie z zakresu podnoszenia kompetencji pracy z osobami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi – szkolenie dla 20 nauczycieli akademickich.
- Zakup narzędzi umożliwiających wdrożenie innowacyjnych metod do procesu kształcenia.
Zakłada się, że działania Projektu wprowadzą stałe zmiany mające na celu wzmocnienie jakości kształcenia w Uczelni. Zadania będą kontynuowane po zakończeniu realizacji Projektu w ramach jego trwałości.
Rekrutacja do udziału w szkoleniach
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W SZKOLENIACH ORAZ INNYCH FORMACH WSPARCIA W RAMACH PROJEKTU „Doskonałość dydaktyczna uczelni” Projekt realizowany w ramach w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Oś III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego
Regulaminu uczestnictwa w szkoleniach oraz innych formach wsparcia w ramach projektu „Doskonałość Dydaktyczna Uczelni” - do pobrania
Formularz zgłoszeniowy dla nauczycieli chętnych do udziału w szkoleniu nr 1 lub nr 2 - do pobrania
należy składać w dziekanacie macierzystego wydziału do dnia 24 kwietnia 2023 r.
Do wyboru nauczycieli jest jedno z dwóch szkoleń:
1) Szkolenie nr 1: Stosowanie metod nauczania i uczenia się przez odkrywanie
Wymiar szkolenia: 8 godzin zegarowych (realizacja: 1 dzień roboczy w godz. 8:00-16:00)
Termin szkolenia na danym wydziale:
- 15 maja 2023 - Wydział Nauk o Kulturze Fizycznej i Bezpieczeństwie
- 16 maja 2023 - Wydział Nauk Inżynieryjnych
- 17 maja 2023 - Wydział Nauk Ekonomicznych
- 18 maja 2023 - Wydział Nauk Humanistycznych
- 19 maja 2023 - Wydział Nauk o Zdrowiu
- 22 maja 2023 - Wydział Nauk Społecznych i Sztuki
Uczestnicy szkolenia nr 1: łącznie 60 osób tj. 6 grup po 10 nauczycieli akademickich z każdego wydziału.
Cel szkolenia: rozwinięcie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich w zakresie stosowania metod nauczania i uczenia się opartych o uczenie się poprzez odkrywanie z wykorzystaniem m.in. narzędzi multimedialnych i technologii informacyjno-komunikacyjnej. Szkolenie ma motywować i zachęcać nauczycieli akademickich do częstszego wykorzystania innowacyjnych metod pracy ze studentem, umożliwiających osiągnięcie założonych efektów uczenia się i rozwijania kompetencji informacyjnych studentów niezbędne do efektywnego funkcjonowania w społeczeństwie. Szkolenie dostosowane do specyfiki pracy na danym wydziale z uwzględnieniem różnych dziedzin nauk społecznych, humanistycznych, sztuki, inżynieryjnych, nauk o zdrowiu i kulturze fizycznej.
Opis: Szkolenie nr 1 obejmie zajęcia o charakterze praktycznym/warsztatowym. Tematyka szkolenia obejmuje zagadnienia z zakresu:
stosowania w działalności zawodowej nauczyciela akademickiego metod nauczania i uczenia się opartych o uczenie się poprzez odkrywanie, w których student:
- odgrywa aktywną rolę w zdobywaniu wiedzy,
- rozwija swoją kreatywność, samodzielność, intuicję, krytyczne myślenie,
- dąży do rozwiązywania problemów za pomocą nowych metod, wprowadza innowacje,
- stawia czoła sytuacjom kryzysowym i nieprzewidzianym zdarzeniom wykazując się umiejętnością rozwiązywania wszelkiego rodzaju problemów,
- prowadzi działania oparte o analizie i interpretację informacji,
- prowadzi samodzielne badania w celu rozwiązania problemu,
- wyciąga wnioski i formułuje opinie;
nauczyciel stosuje w nauczaniu opartym o uczenie się poprzez odkrywanie różne środki dydaktyczne, w tym narzędzia multimedialne i technologię informacyjno-komunikacyjną w pracy ze studentami - szkolenie umożliwia nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu interaktywnego zastosowania w dydaktyce: aplikacji, oprogramowania, urządzeń multimedialnych w zakresie wykonywania praktycznych ćwiczeń, rozwiązywania interaktywnych zadań, zastosowania gier dydaktycznych, stosowania narzędzi dydaktyki cyfrowej i innych.
2) Szkolenie nr 2 : Szkolenie dla nauczycieli akademickich z zakresu podnoszenia kompetencji pracy z osobami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi
Wymiar szkolenia: 8 godzin zegarowych (1 dzień roboczy w godz. 8:00-16:00).
Termin szkolenia: 9 maja 2023 r.
Miejsce: ANS w Nowym Sączu (sala na terenie Wydziału Nauk Ekonomicznych)
Uczestnicy szkolenia nr 2: 1 grupa obejmująca łącznie 20 nauczycieli akademickich z różnych wydziałów
Cel szkolenia: nabycie przez nauczycieli akademickich wiedzy i umiejętności z zakresu metod i technik pracy ze studentem zdolnym, niezbędnych do wspierania potencjału intelektualnego studenta w codziennej pracy. Szkolenie umożliwi m.in. ocenę własnych kompetencji nauczyciela do pracy ze studentami zdolnymi.
Opis: zakres tematyczny szkolenia nr 2 obejmie zajęcia o charakterze praktycznym/warsztatowym z zakresu:
- diagnozowania/rozpoznawania uzdolnień studentów, różnicowanie zdolności z talentem z wykorzystaniem możliwych narzędzi do zastosowania,
- praktycznego zastosowania skutecznych i efektywnych metod i technik pracy ze studentem zdolnym w trakcie różnych form zajęć,
- metod/sposobu motywowania studenta do dalszego rozwoju,
- analizy i rozwijania/wzmacniania własnych kompetencji do pracy ze studentami zdolnymi i posiadającymi talent.
3) Szkolenie nr 3: „Tutoring w pracy nauczyciela akademickiego”
27–28 czerwca 2023, Beskidzki Raj Stryszawa
Uczestnicy szkolenia: łącznie 12 nauczycieli akademickich ANS w Nowym Sączu
Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli akademickich w narzędzia ułatwiające efektywną pracę indywidualną ze studentami. Poznanie dobrych praktyk i możliwości realizacji zindywidualizowanego podejścia tutorskiego, zwracając uwagę na potrzeby pojedynczego studenta w ramach prowadzonych ćwiczeń, seminariów, podczas pracy indywidualnej z dyplomantami. Program szkolenia obejmuje zagadnienia takie jak: Tutoring i jego miejsce w szkole wyższej; Aspekty formalno-prawne i finansowe tutoringu w warunkach polskiego szkolnictwa wyższego; Nauczyciel akademicki jako tutor – profil kompetencyjny; Proces tutoringu w szkole wyższej; Nawiązanie i budowa relacji mistrz-uczeń w procesie kształcenia. Spotkanie tutorskie (tutorial) – jak go zaplanować? Przebieg tutorialu; Dokumentacja, ewaluacja i ocena tutorialu; Wybrane narzędzia w pracy tutora: esej/praca pisemna i inne.
Formularz zgłoszeniowy dla nauczycieli chętnych do udziału w szkoleniu nr 3 - do pobrania
4) Szkolenie nr 4: „Administrowanie procesem dydaktycznym zorientowanym na jakość kształcenia i profesjonalną obsługę studenta przez pracowników administracyjnych wspierających proces około dydaktyczny”
20,21,22 czerwca 2023, Nowy Sącz
Uczestnicy szkolenia: łącznie 22 pracowników administracji ANS w Nowym Sączu
Cel szkolenia: Wzmocnienie wiedzy, kompetencji i umiejętności uczestników szkolenia związanych z profesjonalną obsługą studenta.
Formularz zgłoszeniowy dla pracowników administracji chętnych do udziału w szkoleniu nr 4 - do pobrania
Program Erasmus+
W akcji 1 „Mobilność edukacyjna” w Programie Erasmus+ uczelnie mogą uzyskać dofinansowanie na prowadzenie wymiany studentów i pracowników z krajami programu oraz wymiany z krajami partnerskimi z innych regionów świata. Projekty mobilności dotyczące współpracy z krajami programu mogą obejmować:
- mobilność studentów: wyjazdy studentów na studia do innych krajów programu – na okres od 3 do 12 miesięcy;
- mobilność studentów: wyjazdy studentów na praktyki do innych krajów programu – na okres od 2 do 12 miesięcy;wyjazdy absolwentów na praktyki/staże do innych krajów programu – na okres od 2 do 12 miesięcy;
- mobilność krótkoterminowa z komponentem wirtualnym, np. Mieszane Kursy Intensywne - Blended Intensive Programmes
- mobilność pracowników uczelni: wyjazdy nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych na uczelniach w krajach programu; do tej kategorii wchodzą także przyjazdy przedstawicieli przedsiębiorstw z innych krajów programu w celu prowadzenia zajęć dla studentów;
- mobilność pracowników uczelni: wyjazdy pracowników uczelni (zarówno nauczycieli akademickich, jak i innych pracowników) do szkół wyższych, instytucji, organizacji, przedsiębiorstw w innych krajach programu w celach szkoleniowych (doskonalenie kompetencji zawodowych, poszerzanie wiedzy w danej dziedzinie, udział w szkoleniach, „work shadowing” itp.).
Indywidualni beneficjenci (studenci i pracownicy uczelni) ubiegają się o wyjazd w swojej macierzystej uczelni.
Studenci i pracownicy przyjeżdżający do polskich uczelni z uczelni z innych krajów programu otrzymują dofinansowanie (stypendium) ze swojej uczelni macierzystej (wysyłającej).
Uczelnie z krajów programu muszą mieć Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego.
Więcej informacji w zakładce Erasmus+ oraz na stronie Programu www.erasmusplus.org.pl