Instytut Języków Obcych

Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu

ma zaszczyt ogłosić

II MIĘDZYNARODOWĄ INTERDYSCYPLINARNĄ KONFERENCJĘ

pt. "Język i jego wyzwania: Język w kulturze, kultura w języku"

Nowy Sącz, 29-30 maja, 2018 r.

 

Tytuł konferencji: Język w kulturze, kultura w języku obejmuje zagadnienia z zakresu nauk humanistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk filologicznych (językoznawstwo, literaturoznawstwo, przekładoznawstwo). Niemniej temat wydaje się tak szeroki, że z pewnością zwróci uwagę badaczy z pokrewnych dziedzin. Organizatorzy mają nadzieję gościć naukowców związanych także z naukami pedagogicznymi, historycznymi i filozoficznymi. Przewiduje się także sekcję dla nauczycieli języków obcych, którzy zechcą podzielić się swoją refleksją nad pracą z uczniem.

Zapraszamy do udziału:

- językoznawców,
- nauczycieli języków obcych,
- filozofów,
- psychologów i pedagogów,
- historyków,
- socjologów,
- kulturoznawców
- przedstawicieli innych pokrewnych dyscyplin.

Zapraszamy również studentów do udziału w studenckiej sekcji naszej konferencji (należy wypełnić Formularz Studencki).

Czas przeznaczony na prezentację wynosi 20 min. i 10 min. na dyskusję.

KOMITET NAUKOWY

prof. dr hab. Mariola Wierzbicka
dr hab. Zdzisława Zacłona, prof. PWSZ
dr hab. Anna Walczuk, prof. PWSZ
dr hab. Lesława Korenowska​, prof. PWSZ

logo konferencji 2018 mniejsze a

REJESTRACJA I ZGŁOSZENIA REFERATÓW

Aby dokonać rejestracji należy wypełnić formularz rejestracyjny i przesłać go wraz ze streszczeniem referatu na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 9 kwietnia 2018 r. Zgłoszenia referatów przyjmujemy w językach: polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Zgłoszenia powinny zawierać następujące dane: afiliacja, imię i nazwisko, tytuł referatu, język, adres e-mail oraz dane do faktury. Informacja zwrotna zostanie przesłana w terminie do 16 kwietnia 2018. Artykuły spełniające kryteria wydawnicze zostaną opublikowane.

Opłata rejestracyjna wynosi 350 zł i obejmuje koszty organizacyjne, materiały konferencyjne, bankiet, a także koszty publikacji. Noclegi nie są wliczone w opłatę konferencyjną, ale służymy Państwu informacją kontaktową do bazy noclegowej.

Opłata za publikację bez udziału w konferencji wynosi 200 zł.

Wpłat prosimy dokonywać do 15 maja 2018 na konto:

84 1240 4748 1111 0010 4341 0034
Swift code: PKO PPLPW

PKO SA
Nowy Sącz
ul. Jagiellońska 26

Adres:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
ul. Staszica 1
33-300 Nowy Sącz

Tytułem: konferencja.ijo_imię.nazwisko

Szczegóły na stronie konferencji: https://konferencja2018ns.weebly.com/

PUBLIKACJA

Artykuły będą wydane w formie monografii do końca 2018 roku. Propozycje do publikacji prosimy nadsyłać zgodnie z nowymi wytycznymi Wydawnictwa zamieszczonymi poniżej (do końca sierpnia 2018 r.)

 

W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Z wyrazami szacunku,
Organizatorzy

doc. dr Elżbieta Stanisz
dr Monika Madej-Cetnarowska
dr Katarzyna Jasiewicz
dr Monika Zięba-Plebankiewicz
dr Jarosław Giza
dr Grzegorz Ziętala
dr Marta Kurzeja
dr Rachela Pazdan
dr Paulina Wójcikowska-Wantuch

 

 

W imieniu Dyrekcji Instytutu Pedagogicznego

Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu,

Zakładu Pedagogiki i Nauk Pomocniczych,

Zakładu Resocjalizacji, Diagnozy i Terapii Pedagogicznej

oraz Komitetu Organizacyjnego

 

ZAPRASZAMY

na IV edycję Konferencji Naukowej

Sztuka Wychowania

 

sztuka wychowania miniatura

 

 

Wychowanie młodych ludzi jest sztuką. Zarazem, szeroko rozumiana aktywność artystyczna może być z powodzeniem wykorzystywana w procesie wychowania. Mamy nadzieję, że konferencja SZTUKA WYCHOWANIA będzie sprzyjającym miejscem dla twórczej, interdyscyplinarnej

i wielopłaszczyznowej dyskusji, będącej rozwinięciem zasygnalizowanych wątków.

 

 

Konferencja odbędzie się w piątek 11 maja 2018 roku w budynku Instytutu Pedagogicznego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu przy ul. Chruślickiej 6.

Orientacyjny koszt udziału w konferencji: 150 zł (materiały konferencyjne, przerwy kawowe, obiad).

 

Istnieje również możliwość rezerwacji:

- noclegu 12/13.05. lub 13/14.05. (pokój dwuosobowy: 110 zł/dobę, lub pokój jednoosobowy 75 zł/dobę), udziału w bankiecie: 60 zł.

ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ PUBLIKACJI WYSTĄPIEŃ W CZASOPIŚMIE Eruditio et Ars

(W PRZYPADKU ARTYKUŁÓW, KTÓRE UZYSKAJĄ POZYTYWNE RECENZJE)

 

Bardzo prosimy o nadsyłanie abstraktów wystąpień (maksymalnie 150 słów) do dnia 3 marca 2018 roku na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (z dopiskiem: Sztuka Wychowania)

Informacja zwrotna o przyjęciu/odrzuceniu abstraktu zostanie przesłana do 18 marca 2018

Termin wniesienia opłaty konferencyjnej w przypadku przyjęcia abstraktu do dnia 3 kwietnia

Termin nadsyłania artykułów do dnia 3 lipca 2018

 

Do zobaczenia na konferencji!

 


Szanowni Absolwenci IJO,

Z okazji jubileuszu naszej uczelni, mamy zaszczyt zaprosić Państwa – absolwentów trzech filologii (angielskiej, rosyjskiej, niemieckiej) – do wzięcia udziału w tym niezwykłym spotkaniu po latach.

Zjazd odbędzie się 3 lutego 2018 (sobota) w budynku Instytutu Języków Obcych, ul. Kochanowskiego 44.

Każdy, kto chciałby wziąć udział w wydarzeniu, proszony jest o przelanie kwoty 30 zł, na konto uczelni PWSZ:

84 1240 4748 1111 0010 4341 0034, z dopiskiem: Zjazd absolwentów IJO.

PROSZĘ o ostateczne potwierdzenie swojego przybycia do dnia - 15 stycznia 2018 roku.

Z poważaniem,
Piotr Tokarz

PS. Wszelkie zapytania odnośnie ZJAZDU ABSOLWENTÓW - proszę kierować do mnie na FB lub na mój adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

zjazd absolwentów ijo szare

W dniu 26.01.2018 r. zapraszamy społeczność akademicką (nauczycieli akademickich i studentów) Instytutu Technicznego na wydarzenie, którego celem jest przedstawienie wielowymiarowości działań projakościowych oraz zwrócenie uwagi na podejmowane w Instytucie inicjatywy zapewniające i wpływające na jakość kształcenia oraz dyskusję na ich temat.

Instytutowa Komisja ds. Jakości Kształcenia

 

Zapraszamy

 

Regulamin Konkursu Dnia Jakości Kształcenia

Karta konkursowa – najlepszy pomysł

Ankieta – najlepszy dydaktyk

 

 

 

W dniach 7–8 grudnia 2017 r. w Instytucie Pedagogicznym PWSZ w Nowym Sączu odbędzie się IX Międzynarodowa Konferencja Pedagogicznych Kół Naukowych „Pedagog w kontekstach współczesności” organizowana przez Koło Naukowe Pedagogów.

W konferencji oprócz studentów zrzeszonych w Kole Naukowym Pedagogów wezmą udział studenci Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Preszowskiego pod opieką doc. RNDr. Renáty Bernátovej i Mgr. Hedvigi Kochovej, PhD. oraz studenci z Instytutu Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Opolskiego pod opieką dr Anny Malec.

Konferencja wpisuje się w Jubileuszowe obchody 20-lecia powstania Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu.

 

Program konferencji:

 

7 grudnia 2017 r.

Instytut Pedagogiczny PWSZ w Nowym Sączu, ul. Chruślicka 6

13:00–13:30 – rejestracja uczestników

14:00–14:15 – uroczyste rozpoczęcie konferencji
14:15–15:00 – sesja plenarna

15:00–15:30 – przerwa kawowa
15:30–17:00 – warsztaty

- moduł muzyczno – ruchowy

- moduł plastyczno­ – techniczny

 

8 grudnia 2017 r.

Hotel Keisa, ul. Barbarckiego 89

9:30–13:00 – obrady w sekcjach

13:00–13:30 – podsumowanie i zakończenie konferencji

Koło Naukowe Rozwoju Regionalnego oraz Koło Naukowe Marketer działające w Instytucie Ekonomicznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu z wielką przyjemnością pragną zaprosić do udziału w XV Ogólnopolskim Sympozjum Kół Naukowych pt. Społeczeństwo XXI wieku – problemy i wyzwania, które odbędzie się w dniach 7-9 grudnia 2017 r.

UWAGA STUDENCI, KTÓRZY BRALI UDZIAŁ W PRAKTYKACH

XXVII FORUM EKONOMICZNEGO W KRYNICY!

 

W dniu 23.11.2017 r. (tj. czwartek) o godz. 14.30 w Instytucie Ekonomicznym PWSZ w Nowym Sączu, sala 2.2.

odbędzie się spotkanie podsumowujące Forum wraz z uroczystym wręczeniem zaświadczeń i wyróżnień od organizatorów przedsięwzięcia.

 

SPOTKANIE ze studentami chętnymi na praktyki m.in. w Hiszpanii, Grecji, Portugalii i na Cyprze

w ramach PROGRAMU ERASMUS+ 

Poniedziałek 23.10.2017 w IJO (sala 001) godz. 10:45

WARTO

Oprócz stypendium z programu ERASMUS studenci otrzymują wynagrodzenie, wyżywienie i zakwaterowanie oraz dodatkowe bonusy!

 

Firma Algoos Study, Work and Travel INC™ zaprasza do współpracy studentów, którzy mogą wyjechać na praktyki na min. 3-4 miesiące, np:

- Cypr: 5.5 - 6 dni w tygodniu, 8 godz. dziennie, wynagrodzenie: 100€-150€ miesięcznie, darmowe zakwaterowanie oraz wyżywienie 3x dziennie, plus 250€ - 400€ bonus na koniec kontraktu na pokrycie kaucji (195€) oraz częściowo biletów lotniczych.

- Grecja: 6 dni w tygodniu, 8 godz. dziennie, wynagrodzenie: 100€-150€ miesięcznie, darmowe zakwaterowanie oraz wyżywienie 3x dziennie, plus 150€ - 250€ bonus na koniec kontraktu na pokrycie kaucji 195€.

- Hiszpania: 5 dni w tygodniu, 8 godz. dziennie, wynagrodzenie: 100€-150€ miesięcznie, darmowe zakwaterowanie oraz wyżywienie 3x dziennie

- Portugalia: 5 dni w tygodniu, 8 godz. dziennie, wynagrodzenie: 100€-150€ miesięcznie, darmowe zakwaterowanie oraz wyżywienie 3x dziennie.

 

Uwaga: Studenci, którzy planują wyjazdy w okresie wakacji 2018 proszeni o zgłaszanie się do Działu nauki, rozwoju i współpracy już jesienią!

 

Więcej informacji o Programie Erasmus tutaj.

Zapraszamy studentów do składania wniosków aplikacyjnych na wyjazdy do uczelni partnerskich oraz praktyki
w ramach Programu Erasmus+ w roku 2017/2018.

 

fotolia 61448516 subscription monthly xxl

WYJAZDY NA STUDIA w semestrze letnim roku akademickiego 2017/18

Kiedy zgłosić w uczelni chęć wyjazdu?

Uczelnia prowadzi rekrutację na wyjazdy semestrze poprzedzającym wyjazd na studia (lecz najpóźniej do 30 października w przypadku chęci wyjazdu na semestr letni). Jest to związane z deadlinem wyznaczonym przez uczelnie zagraniczne, określającym datę wpływu aplikacji studenta.

Lista uczelni partnerskich

Wysokość stawek stypendialnych

 

Kryteria kwalifikacji:

  • uzyskanie zgody Dyrektora Instytutu/Kierownika Zakładu Instytutu,
  • dobre wyniki w nauce (średnia ocen z poprzedniego roku akademickiego lub semestru kiedy aplikantem jest student 1-go roku),
  • znajomość języka obcego, w jakim będą prowadzone zajęcia w uczelni zagranicznej – najczęściej jest to język angielski, ale również niemiecki, włoski, francuski, norweski i słowacki w zależności od kraju docelowego,
  • potwierdzenie znajomości języka w postaci certyfikatu lub zaświadczenia ze szkoły językowej,
  • złożenie pełnej wymaganej dokumentacji zgodnie z Regulaminem Programu Erasmus.

Zalety:

  • zyskanie unikalnej wiedzy w zakresie danego kierunku studiów,
  • zdobycie nowych umiejętności społecznych,
  • doskonalenie znajomości w zakresie języków obcych (bezpłatny kurs językowy),
  • doświadczenie mile widziane w CV,
  • zawieranie międzynarodowych przyjaźni i znajomości,
  • zwiedzanie Europy,
  • wspaniała życiowa przygoda,
  • stypendium na pokrycie kosztów wyjazdu!

Generalnie Program Erasmus+ oferuje dwie formy mobilności: wyjazdy do uczelni partnerskich oraz na praktyki zawodowe (łącznie do 12 miesięcy na każdym stopniu studiów).

Z obu form mogą skorzystać studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych. Daje on także możliwość wyjazdu na praktyki dla absolwentów. Wyjazdy dofinansowywane są z funduszy unijnych, a ich wysokość uzależniona jest od formy mobilności, długości pobytu i kraju. Uczestnictwo w wymianie zagranicznej jest mile widziane w CV i cenione przez pracodawców, świadczy o ambicji i zaradności danej osoby oraz znajomości języków obcych. Rekrutacja prowadzona jest z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, dlatego należy śledzić ogłoszenia na stronie internetowej Uczelni (zakładka Erasmus) oraz na stronie ogólnopolskiej www.erasmusplus.org.pl

 

Wszelkie informacje: Dział nauki, rozwoju i współpracy (Rektorat, pok. 14 lub 15).

tel. 18 547 56 02 wew. 101 lub 102

 

Opinie o wyjazdach studentów PWSZ

 

 

 

20 inauguracja2017